وزارت-داخله-به-بی‌گناهی-مردم-بهسود-اعتراف-کرد

وزارت امور داخله کشور به غیر مسلح بودن مردم بهسود در تظاهرات روز جمعه اعتراف نموده و قوماندان امنیه میدان وردک را به سارنوالی معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این ‏‎وزارت که امروز دو شنبه(۲۰، دلو) منتشر شده، آمده است که بررسی ما در روشنی یافته‌های هیئت بررسی‌کنندهٔ تظاهرات بهسود، نشان می‌دهد که مظاهره کننده‌گان روز جمعه مورخ ۱۰ دلو ۱۳۹۹ در بهسود، غیرمسلح بودند. 

اعلامیه می‌افزاید: بعد از اينكه تظاهرات به خشونت گرائید، در جریان تظاهرات ۱۱ تن ملکی شهید و ۳۱ تن مجروح شدند. 

‏‎وزارت داخله در همین پیوند وظیفه قوماندان امنیه میدان وردک را به حالت تعلیق قرار داده و قضیه را محول سارنوالی نموده است تا در پرتو قانون، موضوع به شکل اساسی بررسی و عدالت تامین گردد.

‏‎در اعلامیه آمده است که مجروحین این رویداد در شفاخانه ۳۰۰ بستر پولیس به‌طور رایگان تحت مدوا قرار می‌گیرند و به خانواده‌های شهدای رویداد بهسود رسیدگی لازم صورت می‌گیرد. 

‏‎وزارت امور داخله اطمینان داده که واحدهای اداری ولسوالی حصهٔ اول و دوم بهسود دوباره فعال و برای هموطنان عزیز ما عرضه خدمات خواهند نمود.

این درحالی است که طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در روزهای نخست این درگیری گفته بود که افراد مسلح خودسر در مقابل ساختمان ولسوالی بهسود جمع شده و به طرف نیروهای امنیتی و مردم شلیک کردند.

پس از اعتراضات گسترده، هیئت انتخابی دولت به بهسود رفت تا درباره ابعاد مختلف این حادثه تحقیق کند.

وزارت داخله به بی‌گناهی مردم بهسود اعتراف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد