وزارت-عدلیه-با-موسسه‌-نارویجی-تفاهمنامۀ-همکاری-امضا-کرد

وزیر عدلیه با رییس عمومی مؤسسه "هییت ناروی برای مهاجرین در افغانستان" به منظور تطبیق پروژۀ معلومات، مشاوره و مساعدت حقوقی، تفاهمنامۀ همکاری امضاء کرد.

به گزارش افغان نیوز: تفاهمنامۀ همکاری به ارزش بیش از 4 ملیون و 560 هزار دالر آمریکایی میان موسسه‌ای هییت ناروی برای مهاجرین و وزارت عدلیه امضاء گردید.

این تفاهمنامه از سوی دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه و کیت اوروک، رییس عمومی مؤسسه هییت ناروی برای مهاجرین در افغانستان به منظور تطبیق پروژۀ معلومات، مشاوره و مساعدت حقوقی، امضاء گردید.

به اساس این تفاهمنامه، مؤسسه هییت ناروی برای مهاجرین، وزارت عدلیه را در بخش‌های زیر کمک و همکاری می‌نماید.

1 ارایه مساعدت‌های حقوقی پایدار و موافق با معیارهای بین‌المللی و عرضه خدمات آگاهی‌دهی حقوقی باکیفیت برای مهاجرین، عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی، همچنان زمینه‌سازی برای دسترسی اکثریت شهروندان افغانستان به عدالت.

2 تهیه و تجهیز سی‌وچهار کتابخانه‌ حقوقی کوچک در سطح مرکز و ولایات به منظور ارتقای ظرفیت کارمندان ریاست‌های مرکزی و ولایتی این وزارت.

3 استخدام مشاورین حقوقی مطابق به قوانین نافذه کشور.

4 هماهنگی در بخش ارایه مساعدت‌های حقوقی و برنامه‌های آگاهی عامه حقوقی در سطح مرکز و ولایات.

5 دفاع و ارایه مشوره حقوقی در قضایای مدنی (ملکیت، نفقه، میراث، مهر و حضانت) که از طرف ریاست عمومی مساعدت‌های حقوقی به این موسسه معرفی می‌شوند.

6 تدویر برنامه‌های آموزشی غرض ارتقای ظرفیت برای مساعدین حقوقی، مبلغین آگاهی عامه حقوقی و سایر کارمندان در مرکز و ولایات. افزون بر این، دفترR.C سالانه دو برنامه آموزشی پیشرفته را برای کارمندان ارشد این وزارت برگزار می‌نماید.

7 همکاری در قسمت چاپ مواد تبلیغاتی که به منظور آگاهی‌دهی شهروندان، از طرف آمریت آگاهی عامه حقوقی ترتیب می‌گردد.

8 گفتنی است که این مؤسسه در بیش از 20 کشور جهان فعالیت داشته و از سال 2003 بدینسو در افغانستان فعالیت می‌نماید و تا حال پروژه‌های متعددی را در رابطه به بهبود وضعیت مهاجرین و بی‌جاشدگان داخلی، تطیبق نموده است.

وزارت عدلیه با موسسه‌ نارویجی تفاهمنامۀ همکاری امضا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد