وزیر-تحصیلات-عالی؛-قربانی-برخورد-سلیقه‌یی-نمایندگان-شد

فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلاتی عالی کشور، میگوید که نمایندگان مجلس در رای عدم اعتماد وزیر تحصیلات عالی برخورد سلیقه‌یی کرده است.

به گزارش افغان خبر: سخنگوی وزارت تحصیلات عالی امروز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که نماینده گان مجلس کیفیت کار و مصرف بودجه را توجه ندارند، انها مغرضانه برخورد می‌کنند.

اقای فصیل امین مصرف بودجه وزارت تحصیلات عالی در سال 94 را 72 درصد اعلام میکند و می‌گوید که در مصرف بودجه پیشتازترین وزارت خانه است.

به گفته نماینده تحصلاتی عالی کشور بعضی از نمایندگان می‌خواستند که نفوذ در کارهای وزارت تحصیلات داشته باشند که از طرف وزیر مانع نفوذ انها شده است. به همین خاطر رای عدم اعتماد به فریده مومند وزیر تحصیلات عالی داده است.

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی کشور گفت که از این تصمیم نماینده گان در مجلس تمام نهادهای تحیصلات عالی واکنش نشان داده و این عدم رای اعتماد مجلس را بر خورد غیر عادلانه گفته است.

در همین حال احمد طارق صدیقی معین مسلکی و اداری وزارت تحصیلات عالی سئوال می‌کند، معیار استضیاح در چیست؟

او می‌گوید وزارت تحصیلات عالی بودجه اش 62 در صد به مصرف رسانده که 10 درصد دیگر ان را تا اخر سال روان به مصرف میرساند.

به گفته طارق صدیقی اداره انها هیچ نوع تخطی نکرده و از اداره تفتیش وزارت تحصیلات عالی کشور برگه قبولی را گرفته است.

احمد طارق میگوید که بعضی از وکلا می‌خواهند در پروسه کانکور نفوذ کنند اما این وزارت مانع نفوذ انها شدند.

به گفته معین مسلکی و اداری وزارت تحصیلات عالی کشور پروسه ازمون کانکور یک پروسه شفاف و یک امانت نزد این وزارت است که سال گذشته توانسته این وزارت امانت ملت را به شکل درست به دست صاحبان شان برساند.

این در حالیست که روز قبل وزیران تحصیلات عالی، شهر سازی و عدلیه به استضیاح قرار گرفتند که وزیر تحصیلات رای عدم اعتماد را از مجلس نمایندگان گرفت.

وزیر تحصیلات عالی؛ قربانی برخورد سلیقه‌یی نمایندگان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد