وزیر-خارجه-ایران-به-عراق-رفت

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیات سیاسی برای توسعه مناسبات با عراق و رایزنی برای اجرایی کردن توافق های پیشین دو کشور، صبح امروز یکشنبه(۲۹، سرطان) وارد بغداد شد.

به گزارش افغان نیوز: سفر وزیر امور خارجه ایران به عراق در راستای تقویت روابط میان دو کشور انجام می ‌شود. در این سفر محمد جواد ظریف با مقام ‌های عالی رتبه عراقی درباره تقویت روابط و مناسبات راهبردی دو کشور در همه زمینه ‌ها تبادل نظر خواهد کرد.

به نقل از ایرنا، ظریف در ابتدا با «فواد حسین» وزیر امور خارجه و همتای عراقی خود دیدار می کند و سپس هر دو وزیر در نشست مطبوعاتی شرکت خواهند کرد.

برنامه بعدی سفر وزیر خارجه کشورمان دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در کاخ حکومتی و گفت و گو در باره توسعه روابط راهبردی و مناسبات دو جانبه است.

آقای ظریف پس از این دیدار در کاخ السلام به ملاقات «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق می رود و با وی در باره روابط دو کشور و موضوع های مختلف گفت و گو می کند.

مقامات عراقی نیز پیش از این درباره سفر وزیر خارجه ایران به این کشور گفته بودند که قرار است چالش های مشترک و امکان استفاده از فرصت های پیش رو در راستای منافع دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

سفر ظریف به عراق در حالی انجام می شود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور قرار است برای اولین بار پس از تصدی این سمت روز سه شنبه به تهران سفر کند.

وزیر خارجه ایران به عراق رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد