وزیر-خارجه-روسیه-بیماری-پوتین-را-شایعه-خواند

وزیر خارجه روسیه در یک مصاحبه از صحتمندی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور کشورش خبر داده و گفته‌است که شایعات درباره بیماری او درست نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به شبکه یک تلویزیون فرانسه گفته که آقای پوتین مرتب در انظار عمومی حاضر می‌شود و «فکر نمی‌کنم هیچ عاقلی نشانه بیماری و ناخوشی در او ببیند.»

این در حالی است که اخیرا تعدادی از رسانه‌ها از ابتلای ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه به نوعی سرطان پیشرفته خبر داده‌بودند. پوتین در اکتوبر سال جاری ۷۰ ساله می‌شود.

در همین حال، آقای لاوروف در این مصاحبه با دفاع از ادامه تهاجم روسیه به اوکراین گفته‌است هدف از این جنگ غیرنظامی کردن اوکراین است. وی بار دیگر تکرار کرده که روسیه با رژیم نئونازی اوکراین می‌جنگد.

لاروف افزوده‌است که آزادی منطقه دونباس در شرق اوکراین یک اولویت بی‌قید و شرط برای روسیه است.

این در حالی است که جنگ اکنون بر دونباس در شرق اوکراین متمرکز است و جدایی‌طلبان در دونتسک و لوهانسک دونباس حالا در کنار نیروهای روسیه می‌جنگند.

آقای لاوروف به تلویزیون فرانسه گفته‌است که پیروزی در دونتسک و لوهانسک که استقلال‌شان از سوی فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده یک اولویت بی‌قید و شرط کرملین است.

جنگ در اوکراین که از ۲۴ فبروری آغاز شده و به تخمین سازمان ملل متحد تاکنون ۴۰۳۱ غیرنظامی در آن کشته و ۴۷۳۵ نفر زخمی شده‌اند. ۱۴ میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند و بیش از ۱۴ شهر و شهرک به ویرانه تبدیل شده‌اند.

وزیر خارجه روسیه بیماری پوتین را شایعه خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد