وزیر-خارجه-روسیه-طالبان-جزء-جامعه-افغانستان-است

سرگئی‌ لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است که گروه طالبان بخشی از جامعه افغانستان است و روسیه تلاش میکند که زمینه گفتگوی مستقیم بین دولت و گروه طالبان را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سرگئی‌ لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است : طالبان بخشی از جامعه افغانستان است و مسکو تلاش می‌کند تا گفت‌وگوی مستقیم بین دولت افغانستان و این گروه برقرار شود.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تاکنون تلاش‌ها برای راه اندازی گفت‌وگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان با شکست مواجه شده است. او افزود: روسیه تلاش می‌کند تا برای مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان زمینه سازی می کند.

وزیر خارجه روسیه به  رسانه روسی «تاس» گفته است: همزمان با عادی شدن وضعیت نظامی در افغانستان شورای وزرای خارجه پیمان امنیت جمعی خواستار مذاکرات مستقیم صلح دولت کابل با طالبان شد.

این درحالی است که پس از اعلام آتش‌بس طالبان نیز هرگونه مذاکرات مخفیانه و غیر رسمی این گروه با دولت افغانستان تکذیب شده است.

پیش از این نیز روسیه از برگزاری نشست‌هایی برای برقراری صلح در افغانستان میزبانی کرده است که در آخرین دور از این نشست‌ها 12 کشور از جمله افغانستان، ایران، هند، پاکستان، چین و کشورهای آسیای مرکزی حضور داشتند، اما آمریکا حاضر به شرکت در آن نشد.

علاوه بر روسیه شماری دیگر از کشور های منطقه نیز گفته اند که برای برقراری صلح در افغانستان تلاش میکنند، اما تاکنون هیچ یک از گفته های این کشور ها در راستای تامین صلح افغانستان عملی نشده است.

وزیر خارجه روسیه: طالبان جزء جامعه افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد