وزیر-خارجه-روسیه-ما-از-قلمرو-خود-فراتر-خواهیم-رفت

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اگر ارسال تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین بیش‌تر شود، ما از قلمرو خود دورتر و فراتر خواهیم رفت.

به گزارش افغان نیوز؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین درباره مسایل بین‌المللی گفت که هرچه برد تسلیحاتی که کشورهای غربی به اوکراین می‌فرستند بیش‌تر باشد، مسکو خط تهدید را از خاک خود دور خواهد کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از سرگئی لاوروف می‎‌نویسد: «ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، قبلاً در مورد وضعیتی که با ورود تسلیحات جدید ایجاد می‎‌شود، اظهار نظر کرده است و من فقط می‎‌توانم اضافه کنم که هرچه برد تسلیحاتی که شما تهیه می‎‌کنید بیش‌تر شود، ما از قلمرو خود دورتر و فراتر خواهیم رفت.»

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که فرستادن سلاح دوربرد به اوکراین اشتباه است. او افزود که اگر عملیات ویژه انجام نمی‎‌شد، تجهیزات تسلیحاتی وجود نداشت.

وی هم‌چنان خطاب به اعضای ناتو گفته که روسیه به مدت ۲۰ سال به بریتانیا، ایالات متحده و سایر اعضای ناتو هشدار داده که آن‌ها در سال ۱۹۹۹ تعهد کرده‌اند هیچ کشوری امنیت خود را به قیمت امنیت سایر کشورها تقویت نخواهد کرد، اما اکنون پنج برابر به مرزهای روسیه نزدیک شده‌اند.

دولت ایالات متحده در اول جنوری اعلام کرد که بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین ارایه خواهد کرد که شامل تحویل تسلیحات و مهمات از جمله «سیستم موشکی توپ‌خانه با تحرک بالا» است.

وزیر خارجه روسیه: ما از قلمرو خود فراتر خواهیم رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد