وزیر-خارجه‌‌-امریکا-در-یک-سفر-اعلام-ناشده-وارد-کابل-شد

مایک پمپیو، وزیر خارجه‌‌ی امریکا به منظور پیشبرد توافق صلح میان امریکا و طالبان وارد کابل شده است.

به گزارش افغان نیوز: آسوشیتدپرس، امروز دوشنبه(۴، حمل) گزارش داده که وزیر امورخارجه امریکا، برای پیشبرد و گزارش گیری از روند اجرایی شدن موافقت نامه صلح با طالبان وارد کابل شده است.

هرچند هنوز جزییات در مورد هدف سفر آقای پمپئو نشر شده‌است، اما گفته می‌شود که مایک پمپئو در طی این سفر با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رئیس جمهور حکومت “همه شمول” که نتایج انتخابات را نپذیرفته، دیدار خواهد کرد.

توافق نامه صلح امریکا و طالبان به تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته امضا شد که بر اساس آن، پس از ۱۰ روز از امضای این توافق نامه، گفتگوهای بین الافغانی و همچنان روند آزادسازی زندانیان طالبان آغاز شود، اما این اقدامات به دلیل تنش های سیاسی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاده است.

پیش از این، تلاش های میانجی گرانه زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان جهت حل بن‌بست سیاسی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است.

این در حالی است که شورای امنیت ملی اعلام کرده است که گروپ نخست تماس صلح دولت افغانستان از طریق یک کنفرانس ویدیویی با اعضای طالبان گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه‌‌ امریکا در یک سفر اعلام ناشده وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد