وزیر-داخله-خشم-سناتوران-را-برانگیخت

برخی از سناتوران از عدم حضور وزیر داخله در نشست استجوابیه مجلس سنا انتقاد کردند و آن را بی احترامی می پندارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مجلس سنا حدود یک هفته قبل، فیصله کرد که ویس برمک، وزیر امور داخله را در پیوند به چگونگی تامین امنیت مراکز ثبت نام رای‌دهندگان به جلسه‌ی استجوابیه فرا بخواند، اما وزیر داخله در جلسه‌ی روز گذشته‌ی مجلس حضور نیافت.

وزارت دولت در امور پارلمانی در مکتوبی به مجلس سنا خبرداد که آقای برمک در یک سفر رسمی به خارج از کشور رفته و نمی‌تواند در مجلس سنا حاضر شود. اما سناتوران به این مکتوب قناعت نکردند و تأکید داشتند که مجلس سنا یک هفته پیش آجندای نشست روز گذشته‌ی مجلس سنا را ترتیب کرده بود.

نماینده‌گان مجلس سنا، خاطرنشان کردند که وزیر داخله به صلاحیت‌های قانون اساسی این مجلس بی‌احترامی‌کرده است. این نماینده‌گان ویس احمد برمک را به رفتار دوگانه با مشرانوجرگه متهم ساختند. آن‌ها استدلال می‌کردند که وزیر داخله همه‌روزه در کمیسیون‌های مجلس نماینده‌گان حاضر است، اما برای پاسخ‌گویی در مجلس سنا حضور نمی‌یابد.

محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا، در این نشست گفت، با آنکه ناامنی‌ها به ویژه حملات بر مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان با گذشت هر روز بیشتر شده و مردم از آن به شدت نگران‌اند، اما وزارت داخله و سایر مقام‌های مسئول امنیتی پاسخ‌گو نیستند.

با این وجود، نماینده‌گان مجلس تصمیم گرفتند که وزیر داخله و رییس امنیت ملی را یک بار دیگر در نشست روز یکشنبه‌ی آینده‌ی این مجلس فرا بخوانند تا آن‌ها به نگرانی‌های امنیتی سناتوران پاسخ بدهند.

وزیر داخله خشم سناتوران را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد