وزیر-دفاع-آمریکا؛-مدال-عالی-دولتی-افغانستان-را-صاحب-شد

رئیس جمهورغنی مدال عالی دولتی وزیر محمد اکبرخان را به پاس حمایت نظامی و انکشافی ایالات متحده آمریکا، به اشتور کارتر وزیر دفاع آن کشور اهدا کرد.

به گزارش افغان خبر: در جریان سفر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به کابل، وی با رئیس جمهورغنی دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار رئیس‌جمهورغنی به‌پاس همکاری‌های وزیر دفاع امریکا در زمینۀ تجهیز، تمویل، آموزش و افزایش توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیز تأمین صلح، ثبات، امنیت و مبارزه با تروریزم در افغانستان، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمداکبر خان را به‌وی تفویض کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد و شماری از مقامات بلند رتبۀ دو کشور نیز حضور داشتند، هردو جانب پیرامون موضوعات مختلف و افزایش همکاری‌ها، تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی به‌ویژه قوای هوایی افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

اشتون کارتر با اشاره به اینکه افغانستان یکی از شرکای مهم و استراتیژیک ایالات متحدۀ امریکا است از قربانی‌های نیروهای امنیتی ودفاعی کشورقدردانی کرده گفت، این نیروها ثابت ساختند که توانانی و ظرفیت شان در زمینۀ مبارزه با تروریزم افزایش یافته و امریکا برای تجهیز و تمویل بیشتر این نیروها متعهد می‌باشد.

او افزود که ما در بخش تجهیز و تمویل قوای هوایی افغانستان کمک‌های همه‌جانبه خواهیم کرد تا این نیروها بتوانند در کنار نیروهای زمینی، جهت از بین‌بردن گروه‌های تروریستی دست‌آوردهای بیشتری را رقم زنند.

هردو جانب روی مسایل امنیت منطقه و مبارزه مشترک با تروریزم تأکید نمودند و نیز پیرامون آوردن اصلاحات به‌ویژه در بخش‌های نظامی صحبت کردند.

وزیر دفاع آمریکا؛ مدال عالی دولتی افغانستان را صاحب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد