وزیر-دولت-در-امور-پارلمانی-به-ولسی-جرگه-فراخوانده-شد

هیات اداری مجلس نمایندگان، ضیاالحق امرخیل وزیر دولت در امور پارلمانی را به جلسه فرا خواند تا در پیوند به خشونت فیزیکی علیه بلقیس روشن، وضاحت دهد.

به گزارش افغان نیوز: نشست ویژه ی هیات اداری ولسی جرگه که روز گذشته به خاطر بی حرمتی و توهین یک تن از موظفین امنیتی لویه جرگه مشورتی علیه خانم بلقیس روشن، عضو ولسی جرگه تدویر یافته بود،  ضیاالحق امرخیل وزیر دولت در امور پارلمانی را به جلسه فرا خوانده و در پیوند به برخورد توهین آمیز یاد شده، وضاحت خواستند.

میر رحمن رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در حالیکه برخورد نادرست یک خانم از جمع موظفین امنیتی لویه جرگه مشورتی صلح علیه خانم بلقیس روشن را محکوم کرد، یاد آور شد که قبل از این نیز برخی از موظفین حکومتی، در موارد مختلف به اعضای ولسی جرگه بی حرمتی کرده اند.

دفتر مطبوعاتى ولسى جرگه با نشر اعلامیه گفته است که آقای رحمانی از حکومت خواست تا جلو تکرار همچون موارد توسط موظفین حکومتی، علیه اعضای ولسی جرگه را بگیرد.

در همین حال، اعضای ولسی جرگه بر خورد فزیکی موظف امنیتی، علیه خانم بلقیس روشن عضو ولسی جرگه را توهین به خانه ملت تعبیر نموده، از حکومت خواستند، تا فرد مورد نظر را غرض تحقیق به نهاد های عدلی و قضایی کشور معرفی نماید.

ضیاالحق امرخیل، وزیر دولت در امور پارلمانی، از تأثر و تاسف شخص رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، نسبت به حادثه یاد کرده گفت که حکومت آماده است تا هر پیشنهاد ولسی جرگه در این خصوص را از مجرای قانونی تعقیب و تطبیق نماید.

در اخیر این نشست آقای رحمانی، رئیس ولسی جرگه تاکید کرد تا عبدالله عبدالله، رییس جرگه مشورتی صلح در روز اخیر نشست لویه جرگه مشورتی صلح از خانم بلقیس روشن، عضو ولسی جرگه معذرت بخواهد.

آقای رحمانی همچنان هدایت داد، تا موظف امنیتی جرگه مشورتی صلح که به خانم بلقیس روشن اهانت کرده بود و باقر کاظمی بخاطر اظهارت غیر مسوولانه اش علیه خانه ملت، از وظیفه سبکدوش و به سارنوالی معرفی گردد.

این درحالی است که بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس نماینده‌گان، در نخستین روز لویه‌جرگه مشورتی صلح هنگام سخنرانی رییس جمهور غنی، با شعاری زیر عنوان «باج‌دهی به طالبان وحشی خیانت ملی است»، اعتراض کرد. آقای غنی ضمن دعوت خانم روشن به آرامش، در پاسخ به او گفت: «من باج ده نیستم. شما همکاران‌تان را قناعت دهید. تصمیم از شما است

اعتراض خانم روشن سبب شد لحظه‌ای نشست جرگه بر هم بخورد، پس از آن، از سوی یک خانم دیگر که گفته شده است از مسوولان امنیتی لویه‌جرگه مشورتی صلح می‌باشد، مورد خشونت واقع شد. تصاویر نشان می‌دهد که این خانم، بلقیس روشن را به زمین می‌زند.

وزیر دولت در امور پارلمانی به ولسی جرگه فراخوانده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد