وزیر-پیشین-صحت-عامه-به‌جای-تقدیر،-تحقیر-شدیم

وزیر پیشین صحت عامه در واکنش به معرفی او و چهار معین پیشین و برحال این وزارت به دادستانی کل،‌ می‌گوید که حکومت به‌منظور دوسیه‌سازی برای کنفرانس جینوا، تلاش دارد به عوض تقدیر از خدمت‌گذاران واقعی؛ توهین و شخصیت‌کشی علیه آنان به راه اندازد.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز، وزیر پیشین صحت عامه در صفحه فیسبوکش نوشته‌است که حکومت برای این‌که در نشست بین‌المللی جینوا دستاورهایی در مورد مبارزه علیه فساد داشته باشد، دست به این اقدامات می‌زند.

او در ادامه نوشته‌است: «چون خود اداره فعلی غرق در فساد و بی‌کفایتی است، چیزی برای گفتن ندارد، مجبور است چند نفر مظلوم، مخلص و بی‌واسطه را به هر شکلی شده محکوم کند

فیروزالدین فیروز خطاب به وحید مجروح؛ معین برحال، شفیق‌الله شهیم و ماموسی زیور؛ معینان پیشین وزارت صحت عامه هم گفته‌است که آن‌ها قربانی صداقت به او و مردم شده‌اند. او گفته که خدمات آن‌ها صادقانه، موثر و «اظهرمن الشمس» است.

او گفته‌است که تلاش‌های شبانه‌روزی و مخلصانه این سه معین برحال و پیشین وزارت صحت عامه سبب کاهش شدید پی‌آمدهای منفی پاندمی ویروس کرونا در افغانستان شد و از تلفات بیش‌تر جلوگیری کرد.

وزیر پیشین صحت عامه نوشته است: «تاسف‌آور است به عوض این‌که تقدیر می‌شدید، توهین و شخصیت‌کشی را علیه تان ادامه دادند. از نظام مفسد و بی‌ارزش توقع تقدیر را نباید کرد.»

وی همچنین گفته‌است که این نظام از شش سال بدین سو «سعی مذبوحانه» را علیه او و همکارانش ادامه داد تا لکه‌ای را به دامن آن‌ها وارد کند. او تاکید کرده که ین بار نیز این تلاش‌ها ناکام می‌شود.

آقای فیروز گفته که اگر معینان این وزارت در فساد دخیل می‌بودند مانند «مفسدان اصلی» از آنان دفاع می‌شد.

این در حالی است که اداره بازرس ریاست جمهوری دیروز اعلام کرد که فیروزالدین فیروز و چهار تن از معینان برحال و پیشین وزارت صحت عامه ظن سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای و حیف‌ومیل بودجه مبارزه با کرونا به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

وزیر پیشین صحت عامه: به‌جای تقدیر، تحقیر شدیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد