وزیران-خارجه-امریکا-و-پاکستان-درباره-افغانستان-گفتگو-کردند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا با بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان درباره وضعیت حقوق بشری افغانستان تلفونی گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در رشته توییتی نوشته‌است که آقای بلینکن در جریان این گفتگوی تلفونی در مورد هماهنگی میان دو کشور به منظور کاهش بحران بشری در افغانستان صحبت کرده‌است.

او نوشته که بلینکن و بوتو در مورد نیاز به تعامل مستمر با حکومت افغانستان نیز بحث کرده اند.

این در حالی‌ست که سازمان‌های حقوق بشری از رویکرد امارت اسلامی انتقاد دارند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان در نشست شورای حقوق بشر این سازمان گفته‌بود که حکومت سرپرست عمدا زندگی زنان در افغانستان را محدود می‌کنند.

او روز (جمعه، ۱۰ سرطان) در نشست حقوق بشر سازمان ملل گفت:« مقامات کنونی افغانستان به طور گسترده زندگی زنان را محدود کرده‌اند و به طور عمدی استقلال، آزادی و حثیبت زنان را هدف قرار داده و فرهنگ معافیت از مجازات را ایجاد کرده‌اند».

او از مقام‌های امارت اسلامی خواستار گفتگوی معنادار با زنان شده و گفته‌است که آنان باید به طور مستقیم خواسته‌های زنان افغانستان را شنیده و به آن پاسخ دهند.

از سوی دیگر، میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ماه مارچ سال روان از افغانستان بازدید کرده بود، گفت که مکاتب متوسطه به روی بیش از یک میلیون شاگرد دختر مسدود است و زنان به طور گسترده از رفتن به کار و سفر بدون محرم منع شده اند و ضمنا دستور داده شده که حین حضور یافتن در اماکن عمومی باید صورت خویش را بپوشانند.

این درحالی‌ست که به تازگی جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا گفته که افغانستان را از فهرست متحدان خارج از ناتوی این کشور حذف می‌کند.

وزیران خارجه امریکا و پاکستان درباره افغانستان گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد