وزیرخارجه؛-کابل-را-به-مقصد-مسکو-ترک-کرد

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور به دعوت رسمی روسیه، وارد کابل را به مقصد مسکو ترک نمود تا با مقام های آن کشور ملاقات نماید.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور امروز دوشنبه (۱۷دلو) در نشست شورای وزیران گفت که وزیر خارجه افغانستان به دعوت وزیر امور خارجه روسیه امروز عازم مسکو شده است.

وی افزود:" امروز وزیر امور خارجه به دعوت وزیر خارجه روسیه عازم مسکو شده است و ملاقات دوجانبه با مقام های روسی خواهد داشت و امیدواریم که این ملاقات ها در مورد بهبود روابط میان دو کشور مفید واقع شود.

آقای عبدالله ابراز امیدواری کرد که این دیدار و ملاقات به نفع هردو کشور بوده و در مورد بهبود روابط میان دو کشور موثر واقع شود.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در صحبت به رسانه ها هدف این سفر را بحث روی مسایل مهم امنیتی منطقوی عنوان کرده است.

وی گفته است: "در جریان این سفر رسمی همه مسایل مهم مربوط به روابط و همکاری‌های دو کشور و مسایل مورد علاقه هر دو کشور، مساله مبارزه مشترک در برابر چالش‌های مشترک امنیتی، منطقوی و همچنان استفاده از فرصت‌های مشترک مورد بحث قرار خواهد گرفت."

مسکو در سال جاری ده هزار کلاشینکوف را به شورای امنیت افغانستان کمک نموده، اما گزارش های مبنی بر همکاری آن کشور با گروه طالبان نیز شنیده میشود.

وزیرخارجه؛ کابل را به مقصد مسکو ترک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد