وست-کاهش-چشم‌گیر-کشت-تریاک-در-افغانستان-را-مهم-و-معتبر-خواند

نماینده‌ ویژه امریکا برای افغانستان گزارش‌ها درباره‌ کاهش «چشم‌گیر» کشت تریاک را «معتبر و مهم» دانست.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا) در توییتی نوشته است که منافع کشورهای منطقه و فرا منطقه در افغانستان عاری از مواد مخدر است.

توماس وست گفته است: «گزارش‌ها مبنی بر کاهش چشمگیر تولید تریاک به سبب تطبیق پالیسی‌های طالبان در سال جاری، معتبر و مهم‌اند. هر کشور، در منطقه و فراتر، منافع مشترکی در افغانستان عاری از مواد مخدر دارند».

این در حالی است که به‌تازگی یک نهاد ارائه‌دهنده‌ معلومات جغرافیایی مستقر در بریتانیا (Alcis) گفته است که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کشت تریاک در افغانستان «کاهش بی‌سابقه» داشته است.

این نهاد افزوده است که با تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای دریافته است که امارت اسلامی «موفقانه» کشت تریاک در ولایت هلمند را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش داده‌اند. 

در گزارش این نهاد آمده است که پیش از این ولایت هلمند مرکز تولید بیش از ۵۰ درصد تریاک افغانستان بود.

آلسیس می‌گوید که تحقیقات و تحلیل‌های جدید این نهاد و یک محقق امور افغانستان به‌نام دیوید منسفیلد، نشان می‌دهد که کشت تریاک در جنوب افغانستان نسبت به سال گذشته، ۸۰ درصد کاهش یافته است.

ملا‌ هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی در چهاردهم حمل سال پار با صدور فرمانی اعلام کرد که کشت، تولید، خرید و فروش مواد مخدر در افغانستان ممنوع است.

 

 

وست کاهش چشم‌گیر کشت تریاک در افغانستان را مهم و معتبر خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد