وضع-تحریم‌-بر-افغانستان-هیچ‌گاه-نتیجه-نداده-است

سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید: جهان باید درک کند که تحریم‌ها بر افغانستان هیچ‌گاه نتیجه نداده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، شب گذشته در یک نشست آنلاین گفت که امارت اسلامی می‌خواهد با جهانیان تعامل مثبت داشته باشد. 

آقای متقی تاکید کرد؛ جهان باید درک کند که تحریم‌ها بر افغانستان هیچ‌گاه نتیجه نداده است.

وی همچنان گفت که ما می‌خواهیم در داخل کشور حکومت‌داری و در سطح منطقه و جهان فصل جدیدی از روابط را آغاز کنیم. پالیسی خارجی امارت اسلامی مثبت، بی‌طرف، متوازن و اقتصاد محور است.

وزیر خارجه طالبان تصریح کرد که اجرای کامل توافق نامه دوحه می تواند مشکلات افغانستان و ایالات متحده امریکا را حل کند.

متقی گفت: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را به عنوان یک مرکز اقتصادی و ارتباطات تبدیل کند و نمی‌خواهد در امور سایر کشورها دخالت داشته باشد.

وزیر خارجه طالبان در سفرش به تهران با ‌احمد مسعود و اسماعیل خان نیز گفتگو کرده و به آنها اطمنیان داده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند.

این درحالی است که امامعلی رحمان، رییس جمهوری تاجیکستان، روز (دوشنبه، ۲۰ جدی) در نشست مجازی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، گفت:« بیش از ۴۰ کمپ و مرکز آموزش تروریست‌ها در ولایت‌های شمال شرقی افغانستان وجود دارد که بیش از ۶۰۰۰ شبه نظامی را جای داده است.»

آقای رحمان افزوده که وضعیت در مرز تاجیکستان و افغانستان هر روز پیچیده‌تر می‌شود، درگیری‌ها درست در امتداد مرز با تاجیکستان اتفاق می‌افتند.

وضع تحریم‌ بر افغانستان هیچ‌گاه نتیجه نداده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد