وضع-محدودیت-بر-زنان-«حماقت-محض»-و-به-ضرر-طالبان-است

نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان دستورالعمل وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در مورد گشت‌وگذار زنان را «حماقت محض» و به ضرر طالبان خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان به اسپوتنیک گفته است که در روزهای نخست حاکمیت طالبان این نوع رفتارها در برابر مردان نیز در برخی از ولایات نزدیک به کابل صورت گرفته بود. به‌گفته‌ی او، طالبان سلمانی‌ها را از تراشیدن ریش منع کرده بودند.

او گفته است: «چنین اقداماتی هیچ سودی برای طالبان نخواهد داشت. به زبان ساده، این حماقت محض است و باید اصلاح شود. مقامات افغانستان باید به‌طور جدی در این مورد فکر کنند. برای زنان و مردان افغانستان آسان نیست وقتی محدودیت‌های اضافی اعمال شود، برای طالبان بدتر خواهد بود.»

کامالا هریس، معاون رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا نیز در واکنش به وضع محدودیت طالبان در برابر زنان افغانستان گفته بود که او نگران رفاه زنان و دختران افغانستان است که تحت حکومت طالبان زندگی می‌کنند.

اما بلال کریمی، معاون سخن‌گوی طالبان گفته بود که آنها به رعایت تمامی حقوق شهروندان افغانستان متعهد اند و از مسایل داخلی و حقوق شهروندی مردم افغانستان نباید به‌عنوان ابزار سیاسی استفاده شود.

این درحالی است که طالبان در طول بیش از چهار ماه گذشته که بر افغانستان مسلط شده‌اند، محدویت‌هایی در برابر زنان و مردان وضع کرده اند. در تازه‌ترین مورد، طالبان زنان را از سفر بدون محرم در موترهای شخصی و مردان را از تراشیدن ریش منع کرده‌اند.

وضع محدودیت بر زنان «حماقت محض» و به ضرر طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد