وضعیت-جنگی-با-رسیدن-هواپیماهای-امریکایی-تغییر-می‌کند

مشاور امنیت ملی، می‌گوید که با رسیدن هفت هواپیمای جنگی بلک‌هاک از امریکا به کابل، وضعیت جنگی تغییر خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، روز سه‌شنبه (۱۵، سرطان) در یک نشست خبری، گفت که هواپیماهای کمک‌شده از سوی امریکا، به تدریج در اختیار ارتش قرار می‌گیرد.

وی افزود که در جریان دو هفته‌ی گذشته، تمرکز نیروهای دفاعی و امنیتی، بر تأمین امنیت بوده و عملیات شان افزایش یافته است.

آقای محب، با اشاره به سقوط ولسوالی‌ها، گفت که نهادهای دفاعی و امنیتی، برای بازپس‌گیری ولسوالی‌ها تدابیر جدی روی دست گرفته اند و در هفته‌ی گذشته، این نیروها توانستند ۱۴ ولسوالی را پس بگیرند.

او گفت که برای بازپس‌گیری ولسوالی‌ها، مردم به حکومت مراجعه می‌کنند و می‌خواهند که برای آزادسازی ولسوالی‌های شان، در کنار نیروهای امنیتی ایستاد شوند.

به گفته‌ی آقای محب، افرادی که برای هم‌کاری با نیروهای امنیتی سلاح برداشته اند، در سیستم و برنامه‌ی نیروهای امنیتی تنظیم خواهند شد.

مشاور امنیت ملی، گفت که ادعای طالبان در مورد سقوط ولسوالی‌ها و حاکمیت در این ولسوالی‌ها اشتباه است و حاکمیت، گرفتن ساختمان‌ها و فرماندهی‌های پلیس نیست؛ بلکه عرضه‌ی خدمات است.

او در ادامه گفت که مردم افغانستان و جامعه‌ی جهانی، امیدوار بودند که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، طالبان بهانه‌ای برای ادامه‌ی جنگ نخواهند داشت و آتش‌بس می‌کنند؛ اما گروه طالبان جنگ اعلام‌نشده را آغاز کردند.

حمدالله محب، گفت که حدود دو هزار و ۳۰۰ نظامی دولتی که پاسگاه‌های شان را ترک کرده بودند، دوباره به صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی پیوسته اند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمعور کشور، ناوقت روز گذشته در جلسه کابینه، اطمینان داد که هیچ‌گونه معامله و ارادۀ تسلیم‌دهی وجود ندارد و طالبان صد سال دیگر به این آرمان نخواهند رسید.

وضعیت جنگی با رسیدن هواپیماهای امریکایی تغییر می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد