وعده-به-سرمایه‌گذاران،-روی-کاغذ-مانده-است

سرمایه‌گذاران داخلی با اشتراک در نمایشگاه زراعتی و گرامی‌داشت از روز دهقان در کابل می‌گویند که وعده‌های دولت در زمینه حمایت از آنان تنها به روی کاغذ مانده است.

به گزارش افغان نیوز: مرغوبه صافی، رییس شرکت پیشرف زنان به خبرگزاری افغان نیوز می‌گوید که دولت تنها در بخش برگزاری نمایشگاه و راه اندازی ورکشاپ‌ها با تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی همکاری دارد. 

وی افزود که دولت در زمینه فراهم کردن قرضه‌های سهل برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان نه تنها همکاری ندارد بلکه با بروکراسی پیچیده زمینه را برای سرمایه‌گذاران و تشبثات کوچک محدود‌‌تر کرده است. 

خانم صافی بیان کرد که او با همکاری چند زن دیگر تولید صابون گیاهی را در شرکت پیشرفت زنان به نام برند" مرغوب" راه اندازی کرده که در حال حاضر به دلیل کیفت بلند بازاری خوبی دارد. 

به گفته وی؛ در صورتی‌که دولت از کالای تولید‌اش حمایت کند، تا چند سال دیگر می‌تواتد به بیرون از کشور نیز صادرات داشته باشد. 

هدایت‌الله هدایت، بنیانگذار شرکت اکسیر بایوماس در این نمایشگاه گفت که دولت باید از تولیدات داخلی در برابر کالاهای وارداتی حمایت کند؛ در غیر آن رقابت با کالاهای بیرون دشوار است. 

آقای هدایت افزود که شرکت اکسیر بایوماس از سه سال بدیسو کودهای عضوی تولید می‌کند و دولت باید محصولات تولید شده‌اش را حمایت شود. 

به گفته هدایت؛ مواد اولیه کود عضوی تولید شده شرکت اکسیر بایوماس کود حیوانی، مواد عضوی زباله‌های سطح شهر و مارکیت سبزی و پس مانده رستورانت‌ها است که پس از پروسس به کود عضوی تبدیل می‌شود و نسبت به کود کیمیاوی، چندین برابر برای محصولات زارعتی مفید است. 

این‌ درحالی است که بیست‌ و پنجمین نمایشگاه زراعتی و جشن دهقان در دوم حمل گشایش یافت که در آن فراوردها و تکنالوژی زراعتی، حیوانی و صنایع دستی زنان در ۲۸۶ غرفه برای چهار روز به نمایش گذاشته شده است.

وعده به سرمایه‌گذاران، روی کاغذ مانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد