پاسخ-غنی-به-ملا-هیبت-الله-افغان-ها-را-نکشید،-کشور-را-آباد-کنید

رییس جمهور غنی در واکنش به پیام عیدی طالبان می‌گوید که ما می خواهیم طالبان به افغانستان برگردند و آلۀ دست بیگانان نشوند، زیرا در هدف قرار دادن افغان ها هیچگونه حیثیت و افتخار نیست. بیایید افغانستان را آباد کنید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، عصر دیروز در مراسم روز ملی بیرق، گفت که بیرق افغانستان سمبول جمهوریت، مساوات مردم، باورمندی نیروهای امنیتی و دفاعی، تعهد زنان و ارادۀ تمام مردم ما می باشد.

وی با اشاره به اعلامیه ملا هیبت الله گفت: به مردم می گوید که از ما اطاعت کنید. من خواستم پاسخ اش را بدهم، مگر جواب مرا مردم افغانستان برایش دادند و در هر گوشه و کنار کشور این بیرق را به اهتزار در آوردند.

رئیس جمهور خطاب به گروه طالبان گفت: ما می خواهیم شما به افغانستان برگردید و آلۀ دست بیگانان نشوید، افغان ها را نکشید، زیرا در هدف قرار دادن افغان ها هیچگونه حیثیت و افتخار نیست. بیایید افغانستان را آباد کنید.

آقای غنی افزود که ما ارادۀ ساختن و یکپارچگی وطن را داریم. آغوش جمهوریت بزرگ است و طرح های دیگران کوچک اند. جمهوریت از تمام افغان ها است و در آن هیچ فردی به زور، امر و نهی کرده نمی تواند.

اشرف غنی تصریح کرد که ما باید مردم خود را از ارزش های کلیدی آگاه سازیم. زیرا هر سرباز رضاکار، فداکار وطن، قهرمان واقعی و محافظ ارزش های جمهوریت است.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش، گفت: هر باری که ورزشکاران ما در میادین ملی و بین المللی حضور میابند، بیرق ملی را به اهتزاز می آورند و سرود ملی را می خوانند. ما همه بالای آنان افتخار میکنیم، زیرا یک دولت و ملت تنها بخاطر ارزش های مادی نه، بلکه بخاطر ارزش های معنوی، مطرح می باشند.

این درحالی است که هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان دیروز سه شنبه(7، اسد) با نشر پیامی به مناسبت عید قربان گفت که «ما با کسی دشمنی شخصی نداریم، بلکه برای استقلال کشور و قیام نظام خالص اسلامی، سلاح برداشته‌ایم. در صورت برآورده‌شدن اهداف فوق، خواهان زندگی مسالمت‌آمیز با همه هستیم.»

وی در عین حال طول‌کشیدن روند «ده روزه رهایی زندانیان»، ماندن اعضای طالبان در لیست سیاه و حملات نیروهای خارجی علیه طالبان را از موارد نقض توافق‌نامه صلح قطر عنوان کرده‌است.

پاسخ غنی به ملا هیبت الله: افغان ها را نکشید، کشور را آباد کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد