پافشاری-عبدالله-روی-اعلام-نتیجۀ-شفاف-انتخابات

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود که از هر فرصتی برای صلح استقبال می‌کنیم؛ اما اکنون تمرکز بیشتر روی اعلام نتیجۀ شفاف انتخابات است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران که دیروز (دوشنبه، 6 عقرب) در قصرسپیدار برگزار شد، گفت که در آستانۀ بررسی آرای انتخابات قرار داریم و انتظار ما و شهروندان کشور این است که کمیسیون‌های انتخاباتی با حفظ استقلالیت و مسؤولیت‌پذیری تمام، نتیجه انتخابات را بر اساس آرای پاک و شفاف شهروندان اعلان کنند. زیرا انتخابات شفاف متضمن آیندۀ باثبات و برقراری دموکراسی در افغانستان است.

عبدالله تصریح نمود که دو روز پیش آقای زلمی خلیل‌زاد فرستادۀ ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان به کابل آمد و در دیداری که داشتیم، در باره صلح افغانستان بحث کردیم.

وی افزود که موقف ما روشن است؛ یعنی از هر فرصتی برای صلح استقبال کردیم و می‌کنیم، اما اکنون تمرکز بیشتر روی اعلام نتیجۀ شفاف انتخابات است.

این در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار شد. براساس زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار بود نتایج ابتدایی این انتخابات در تاریخ ۲۷ میزان و نتایج نهایی نیز در تاریخ ۱۶ عقرب اعلام شود، اما حواعلم نورستانی، رییس این کمیسیون روز گذشته (یک‌شنبه، ۵ عقرب) اعلام کرد که نتایج ابتدایی انتخابات را در ۲۳ عقرب اعلام می‌کند.

پافشاری عبدالله روی اعلام نتیجۀ شفاف انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد