پالیسی-آمریکا-در-مورد-افغانستان-نهایی-شده-است

نماینده آمریکا در نشست پروسه کابل؛ در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور گفته که بازبینی پالیسی دونالدترامپ برای افغانستان نهایی شده وعنقریب رسانه ای خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنيف اتمر مشاور امنيت ملى با خانم لیزا کرتس معاون دستیار رییس‌ جمهور و مدير ارشد امور آسیای جنوبی و مرکزی دفتر شورای امنیت ملی ایالات متحده امریکا، دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدا، دو طرف دربارۀ تداوم همکاری‌ها میان کابل و واشنگتن و وضعیت امنیتی و سیاسیِ کشور بحث و گفت ‌وگو کردند.

خانم کرتس که در رأس یک هیأت بلند پایه به نماینده‌گی از ایالات متحدۀ امریکا به منظور شرکت در نشست «پروسۀ کابل» به کابل آمده بود، در رابطه به تجهيز نيرو هاى امنيتى و دفاعى افغانستان به مشاور امنيت ملى اطمينان داد.

خانم کرتس افزود، حکومت و مردم ايالات متحده آمريکا همیشه در سخترين شرايط سياسى و امنيتى در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

در ادامه اين ديدار خانم کرتس طى سخنانش علاوه نموده گفت، کنفرانس پروسه کابل در رابطه مبارزه با تروريزم و ايجاد استراتيژى مشترک از سوى کشور هاى عضو اين کنفرانس يک نوآورى جديد بوده، و ايالات متحده آمريکا از تمام تصاميم کنفرانس پروسه کابل در رابطه مبارزه با تروريزم و بعد از کنفرانس در زمينه تطبيق اين پلان حمايت همه جانبه خواهد کرد.

او ابراز اميدوارى نموده افزود، کشور هاى منطقه از کنفرانس پروسه کابل و در زمينه عملى سازى تصاميم اين کنفرانس نقش مهمی بازى خواهند کرد.

خانم کرتس گفت، تدوين و باز بينى پاليسى اداره دونالد ترامپ در باره افغانستان نهايى شده و جزئیات آن عنقريب از طريق رسانه ها منتشر خواهد شد.

در اين ديدار دو جانبه هردو طرف در چوکات توافق نامه امنيتى در باره ثبات منطقه، همکارى هاى نظامى و آماده ساختن و امضا کردن سند تطبيقى مشوره هاى لازم صورت گرفت.

محمد حنيف اتمر مشاور امنيت ملى افغانستان ضمن قدردانی از همکارى هاى ايالات متحده آمريکا و حمايت اداره دونالد ترامپ از برنامه هاى آينده ؛ پروسه کابل را مهم دانست.

پالیسی آمریکا در مورد افغانستان نهایی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد