پامپئو-ایران-نمی‌تواند-روند-صلح-افغانستان-را-مختل-سازد

وزیر خارجه امریکا می‌گوید که فعالیت‌های ایران را از نزدیک زیر نظر دارند تا تلاش‌های صلح را در افغانستان مختل نسازد.

به گزارش افغان نیوز: مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا دیروز جمعه(9، حوت) در نشست کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفت که فعالیت‌های ایران را از نزدیک زیر نظر دارند تا تلاش‌های صلح را در افغانستان مختل نسازد.

وی گفت: "تاریخچۀ فعالیت ایران در داخل افغانستان وجود دارد تا به عنوان یک تخریبگر عمل کند. ما در شش روز گذشته کاهش چشم‌­گیر خشونت را در افغانستان شاهد بودیم و از نزدیک این را زیر نظر داریم که آیا جمهوری اسلامی ایران به اقدام‌های بیشتر فعال برای تضعیف تلاش‌های امریکا در بخش صلح و آشتی در افغانستان متوسل می‌شود یا نه."

این دیپلومات ارشد ایالات متحده در بارۀ فعالیت‌های ایران در افغانستان جزئیات نداد اما در گذشته مقام‌های امریکایی، ایران را به حمایت از طالبان متهم کرده بودند، اتهامی که تهران رد کرده است.

این در حالی است که انتظار می‌رود موافقت‌نامه صلح میان امریکا و طالبان امروز شنبه (۱۰ حوت) در دوحه پایتخت قطر در حضور چندین کشور جهان امضا شود؛ اما اطلاعاتی از شرکت نماینده‌ ایران در این مراسم در دست نیست.

گفت‌وگوهای زلمی خلیل­زاد نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در راستای دستیابی به یک توافق، بیش از یک سال طول کشید.

پامپئو: ایران نمی‌تواند روند صلح افغانستان را مختل سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد