پاکستان-از-ارتباط-خود-با-طالبان-پرده-برداشت

دولت افغانستان می‌گوید که مقامات پاکستان اعتراف کرده‌اند که گروه طالبان از خاک این کشور برای سازماندهی حملات علیه افغانستان استفاده می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی و ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان که دیروز در سفر ناگهانی به پاکستان رفته بودند، امروز پنجشنبه (۱۲ دلو) در نشست خبری در کابل گفتند که آنها "شواهد و مدارک غیرقابل انکار" از سازماندهی حملات در پاکستان علیه افغانستان به مقامات این کشور ارائه دادند.

آقای برمک گفت که آنها با نخست‌وزیر، وزیر داخله و رئیس سازمان اطلاعات نظامی (آی اس آی) دیدار داشتند و به آنها گفته‌اند که "دولت افغانستان خواهان اقدامات جدی و عملی پاکستان است، زیرا صبر و حوصله مردم افغانستان به پایان رسیده."

آقای برمک گفت که قرار است روز شنبه پیشرو هیاتی از پاکستان به کابل بیاید و در مورد "اقدامات" پاکستان به مقام‌های افغانستان معلومات بدهند.

رئیس امنیت ملی افغانستان گفت که آنها در ماه‌های اخیر "معلومات و اطلاعات دقیق" را که در نتیجه بازداشت شماری از افراد وابسته به گروه‌های شورشی بدست آورده بود، دسته‌بندی کرده و به مقامات پاکستان تسلیم داده‌اند.

پاکستان از ارتباط خود با طالبان پرده برداشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد