پاکستان-از-موفقیت-روند-صلح-ابراز-خرسندی-کرد

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که تطبیق کامل توافقنامۀ صلح ایالات متحده-طالبان راه را برای آغاز هر چه سریع مذاکرات بین‌الافغانی هموار می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: پس از دیدار ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رییس دفتر سیاسی آن گروه در قطر با شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان، مقام‌های پاکستانی در مورد روند صلح افغانستان ابراز خوشبینی کرده اند.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "وزیر خارجه تاکید کرد که تطبیق کامل توافقنامۀ صلح ایالات متحده-طالبان راه را برای آغاز هر چه سریع مذاکرات بین‌الافغانی هموار می‌کند."

آقای قریشی پس از دیدار روز سه شنبه( ۲۵ اگست) با نمایندگان طالبان گفته است که رهبران طالبان به پابندی به توافق صلح با امریکا و یافتن راه حل سیاسی برای معضل افغانستان متعهد اند.

در گفتگوهای روز سه شنبه میان نمایندگان طالبان و وزیر خارجۀ پاکستان، جنرال فیض حمید، رییس ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان (آی اس آی) نیز حضور داشت.

این درحالی است که حکومت افغانستان همواره ادعا می‌کند که ادارۀ استخبارات پاکستان از طالبان حمایت‌ می‌کند و گمان می‌رود که نفوذ آی اس آی بر طالبان، آن گروه را وادار کرد تا با امریکا وارد مذاکره شده و در نهایت توافقنامۀ صلح میان دو طرف امضا شود.

بر اساس توافقنامۀ امریکا-طالبان که به تاریخ ۲۹ فبروری سال روان در قطر امضا شد، پس از رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان و ۱۰۰۰ اسیر دولت از قید طالبان، باید مذاکرات بین الافغانی به تاریخ دهم مارچ سال روان آغاز می‌شد، اما تکمیل نشدن روند رهایی زندانیان سبب تاخیر در برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی شده است.

پاکستان از موفقیت روند صلح ابراز خرسندی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد