پاکستان-اسرائیل-دوم-است

علمای شورای مصلحت افغانستان پس از اظهارات اخیر علمای پاکستان که حملات انتحاری را حرام دانسته بودند، پاکستان را اسرائیل دوم خواند.

به گزارش افغان نیوز: علمای شورای مصلحت افغانستان امروز پنجشنبه( 5 – دلو) درکابل، در نشست خبری پیرامون« اوضاع جاری کشور و منطقه) گفتند که علمای پاکستان بخاطر منافع کشور شان و فشار آمریکا، فتوایی را در افغانستان صادر کرده اند نه بخاطر اسلام و صلح در این کشور.

بحرالدین جوزجانی، رئیس علمای شورای مصلحت افغانستان می گوید:« افغانستان چندین سال است که در آتش استخبارات پاکستان و منطقه می سوزد و میدان جنگ نیابتی این کشورها قرارگرفته است.

این عالم دین، نقش علما را در در آوردن صلح و ثبات درکشور مهم و موثر دانسته می گوید، کسانی هستند که تلاش دارند تا میان علما و حکومت فاصله ایجاد کرده و نقش علما را در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور منفی و کمرنگ نشان دهند.

وی تصریح نمود، نیروهای امنیتی کشور برعلاوه مجهز بودن با توپ و تفنگ، نیاز به تجهیزات دینی و معنوی نیز دارند. او می گوید که نیروهای امنیتی باید از علمای دین نیز مشوره و کمک رایگان بگیرند.

از سوی هم عبدالقادر قانع، یکتن از عالمان دین، اوضاع حاکم درکشور را خلاف قانون و شریعت دانسته، می گوید که ما مردم افغانستان همدیگر پذیری نداریم و علیه یکدیگر می جنگیم، اخلاق جنگی و نظامی، مردم این کشور را به انحرافات کشانده است.

وی خاطرنشان ساخت، صلح در پشت سیم های خارتار و موترهای شیشه سیاه ممکن نیست و دامن زدن به مسائیل قومی، زبانی و مذهبی اوضاع کشور را به بحران می کشاند و برای کنترل و بهتر شدن شرائیط حاکم درکشور، مردم و مسئولین حکومتی و نظامی نیاز به همدیگر پذیری و صلح بین‌الافغانی دارند.

قابل ذکر است که شورای علمای مصلحت افغانستان طرح شان را پیرامون، حمایت از نیروهای امنیتی، موقف گیری در برابر گفته های اخیر علمای پاکستان و صلح بین‌الافغانی میان حکومت و طالبان اعلام کرده اند.

این واکنش درحالی است که عالمان دینی در پاکستان هفته گذشته، حملات انتحاری و انفجار را در افغانستان خلاف عرف اسلامی و حرام گفته بودند.

پاکستان اسرائیل دوم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد