پاکستان-با-استفاده-از-نفوذش،-طالبان-را-وادار-به-صلح-کند

وزیر خارجۀ امریکا به اقدام عاجل پاکستان در این زمینه تاکید کرده‌است تا از نفوذش بر طالبان در کشانیدن‌شان به میز مذاکره، استفاده نماید.

به گزارش افغان نیوز: الیس ولز، دپلمات وزارت امور خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و آسیای میانه روز گذشته به رسانه‌ها گفته‌است که ریکس تیلرسون وزیر خارجۀ امریکا به اقدام عاجل پاکستان در این زمینه تاکید کرده‌است تا از نفوذش بر طالبان در کشانیدن‌شان به میز مذاکره، استفاده نماید.

یک دپلمات ارشد امریکایی می‌گوید، پاکستان باید در این زمینه اقدام عاجل کند، چون از زمان زیادی به این‌طرف با گروه‌های هراس‌افگن رابطه دارد.

خانم ولز اضافه کرده که ایالات متحدۀ امریکا منتظر است تا پاکستان در هفته‌ها و ماه‌های آینده گام‌هایش را علیه هراس‌افگنان بردارد.

به گفتۀ خانم ولز که در سفر ریکس تیلرسون به کشورهای افغانستان، هند و پاکستان او را همراهی می‌کرد، سران طالبان و شبکۀ حقانی تا به حال با فامیل‌های‌شان آزادانه در پاکستان حضور دارند.

با این حال، او ملطب هشدارگونه‌یی را نیز بیان داشته و گفته‌است که اگر اسلام‌آباد با واشنگتن هم‌کاری نکرد، آنان در برخوردشان نظر به آن تجدید خواهند کرد.

این در حالی‌ست که پاکستان هم‌چنان به موقف پیشینش پافشاری دارد و هفتۀ گذشته خواجه آصف، وزیر خارجۀ آن کشور در مجلس سنا گفت، طالبان و داعشیان بر ۴۵ درصد خاک افغانستان حاکم اند و این ربطی به پناه‌گاه‌های امن‌شان در پاکستان ندارد.

از سویی، سخن‌گوی وزارت خارجۀ چین یک روز پیش گفت که پاکستان صادقانه علیه تروریزم مبارزه کرده و قربانی داده و جامعۀ جهانی باید از قربانی‌های پاکستان در مبارزه با تروریزم آگاهی داشته باشد.

پاکستان با استفاده از نفوذش، طالبان را وادار به صلح کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد