پاکستان-برای-تحقق-صلح،-طالبان-باید-اقناع-شوند

وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که برای آغاز گفت‌وگوهای صلح باید انگیزه‌ی کافی و قناعت لازم به طالبان داده شود.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که اکنون طالبان می‌فهمند که شرایط در افغانستان تغییر کرده و اگر انگیزه‌ی کافی و قناعت لازم به آنها داده شود، دلیلی برای رد مذاکرات صلح نخواهند داشت.

او در پاسخ به پرسش گزارشگر تلویزیون الجزیره مبنی بر حمایت شماری از جنرالان «آی‌اس‌آی» از طالبان گفته است: «آنها کشور خود شان را کمک می‌کردند و آنها می‌خواستند بر شرایطی فایق آیند که توسط دیگران ایجاد شده بود.»

وزیر خارجه پاکستان افزوده است: «طالبان نمی‌توانند کابل را تصرف کنند، این درک در همه جا هست. همچنان دولت افغانستان نیز این موضوع را درک کرده است که تعداد از ولسوالی‌ها زیر نفوذ طالبان قرار دارد؛ این بدین مفهوم است که یک فرصت برای صلح میان دو طرف ایجاد شده است.

افغانستان بارها حکومت پاکستان را به حمایت از گروه طالبان متهم کرده در حالی که این اتهامات همواره از سوی پاکستان رد شده است.

از سویی هم قرار است اسلام‌آباد به‌زودی میزبان نشست عالمان دین افغانستان و پاکستان باشد.

این درحالی است که روز جمعه یک هیأت هفت نفری از عالمان دینی افغانستان به رهبری عطاالرحمان سلیم،‌ معاون شورای عالی صلح به پاکستان رفته و در دیدار با شماری از عالمان دینی پاکستان در مورد زمینه‌سازی نشست بزرگ عالمان دینی دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

پاکستان: برای تحقق صلح، طالبان باید اقناع شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد