پاکستان-برای-فریب-آمریکا،-می‌خواهد-خود-را-به-افغانستان-نزدیک-کند

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید، پاکستان برای فریب جامعه جهانی به ویژه امریکا می‌خواهد بار دیگر خود را به افغانستان نزدیک کند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و رهبر روند محور مردم افغانستان؛ اعتماد دوباره حکومت افغانستان به پاکستان را یک اشتباه خوانده و اظهار داشته است که پاکستان برای فریب جامعه جهانی به ویژه امریکا می‌خواهد بار دیگر خود را به افغانستان نزدیک کند.

وی در مصاحبه اش گفته است که نظامیان پاکستانی در افغانستان مداخلات نظامی و سیاسی دارند ولی حال که زیر فشار امریکا قرار گرفته اند، می‌خواهند پالیسی خود را به شکل تکتیکی تغییر دهند.

به گفته وی؛ تا زمانی که پاکستان از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار سیاست خارجی خود استفاده می‌کند، اعتماد به این کشور یک اشتباه خواهد بود.

؛ پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، پاکستان به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی به شدت زیر فشار جامعه جهانی به ویژه واشنگتن قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رییس جمهور و شماری از مقام‌های امریکایی هشدار داده اند که اگر پاکستان دست از حمایت از گروه‌های تروریستی بر ندارد، واشنگتن کمک‌های خود به اسلام آباد را قطع خواهد کرد.

پاکستان پس از این فشارها خواسته تا روابط خود با افغانستان را بهبود بخشد. مقام‌های پاکستان اعلام کرده‌اند که اسلام‌آباد آماده است تا کابل را در روند صلح همکاری کند.

پاکستان همچنان تعهد سپرده که مراکز گروه‌های تروریستی در خاک خودش را هدف قرار خواهد داد.

ژنرال قمرجاوید جاجوه رییس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته (یکشنبه 9 میزان) سفری به کابل داشت و در دیدار با رییس جمهور غنی بار دیگر تاکید کرد که کشورش متعهد به مبارزه با تروریزم می‌باشد.

پاکستان برای فریب آمریکا، می‌خواهد خود را به افغانستان نزدیک کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد