پاکستان-به-افغان‌های-نزدیک-خط-«دیورند»-تذکره-می‌دهد

رییس شورای ولایتی ننگرهار می‌گوید: قرار است پاکستان به سران اقوام افغان که در ولسوالی‌های نزدیک به خط «دیورند» زندگی می‌کنند، تذکره توزیع کند.

به گزارش افغان نیوز: احمد علی حضرت، رییس شورای ولایتی ننگرهار می‌گوید که دولت پاکستان چندین‌بار چنین پیشنهاد‌هایی را به افغان‌هایی که در نزدیکی‌های خط دیورند زندگی می‌کنند، داده‌است.

آقای حضرت در صفحهٔ کاربری فیسبوکش نوشته‌است که اسناد و شواهدی مبنی بر ثبوت این ادعایش را در دست دارد اما به دلیل تهدیدهای امنیتی نمی‌تواند آن را شریک سازد. وی ادعا می‌کند که به صدها افغان از سوی دولت پاکستان کارت هویت توزیع شده‌است.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار می‌گوید که دولت پاکستان به افغان‌ها وعده سپرده که به خانواده‌های شان بورس‌های تحصیلی و امکانات خوبی را در داخل پاکستان فراهم می‌سازد و در ضمن کارت هویت برای شان توزیع می‌گردد.

وی همچنان ادعا می‌کند که پاکستان زمینهٔ داخل شدن تروریستان را به خاک افغانستان، با قیچی کردن سیم‌های خاردار و تونل زدن، مساعد ساخته است تا تروریستان به راحتی داخل خاک افغانستان گردند.

از سویی‌هم وجیهه الرحمان شینواری، رییس قبایل ننگرهار می‌گوید که دولت پاکستان به باشندگان نزدیک خط دیورند گفته که از برق پاکستان به خانه‌های آنان می‌آورد و آنها را از امکانات بهتر بهره‌ور می‌سازد اما افغانان، این پیشنهاد پاکستان را نپذیرفته‌اند.

این درحالی است که خط دیورند ۱۲۳ سال پیش از سوی یک تبعه انگلیسی به عنوان مرز بین پاکستان و افغانستان تعیین شد اما به اختلافی کهنه بین دو کشور تبدیل گردید؛ در سالهای اخیر این زخم کهنه بین دو کشور سرباز زده است.

پاکستان به افغان‌های نزدیک خط «دیورند» تذکره می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد