پاکستان-تحت-فشار-بین-المللی-قرار-دارد

پاکستان در سال های گذشته همیشه با راکتر پراکنی و دخالت در امور افغانستان، به خاک این کشور تجاوز میکرد، اما سال گذشته حکومت افغانستان شکایت نامه یی را در این زمینه به سازمان ملل پیش کش کرد و این امر باعث شد تا پاکستان تحت فشار بین المللی قرار گیرد.

محمد آگل مجاهد آگاه امور نظامی در گفتگو با خبرگزاری افغان نیوز گفت: سفر هیئت شورای امنیت به کابل به هدف بررسی شکایت افغانستان به این شورا است.

دولت افغانستان در سال جاری شکایت نامه‌ی را به شورای امنیت سازمان ملل فرستاد تا از تجاوز آشکار پاکستان به خاک افغانستان جلوگیر کند و شورای امینت سازمان ملل نیز هیئتی را بعد از چند ماه برای بررسی این شکایت نامه به کابل فرستاد است.

آقای مجاهد می‌گوید: اکنون اجماع بین المللی شکل گرفته است که مرکز تعلیم، تربیه و تجهیز گروه‌های تروریستی دولت پاکستان است و باید فشار بر این کشور وارد گردد. او افزود: رئیس جمهور و رئیس اجراییه حکومت اسناد قوی را در اختیار این هیئت قرار داده اند که تجاوز آشکار پاکستان به خاک افغانستان را نشان میدهد.

به گفته این نظامی دولت افغانستان باید سال‌ها قبل چنین شکایت به شورای امنیت سازمان ملل می نوشت تا جلو خون ریزی و کشتار مردم در افغانستان گرفته میشد.

مجاهد تاکید کرد: اینکه به چی میزان از سفر هئیت شورای امنیت استفاده صورت میگرد، مربوط به لابیگری سیاستمداران افغانستان می شود و دولت پاکستان تلاش می‌کند جهان را اغفال کند. او افزود: تمام حملات انتحاری و انفجاری که در خاک افغانستان صورت میگیرد، از آن سوی مرز افغانستان از کشور پاکستان و دیگر کشورهای همسایه افغانستان سازمان دهی میشود و شورای امنیت نیز به این نتیجه رسیده است.

به گفته این آگاه نظامی: پاکستان کشور های حامی‌ در جهان دارد و برای از بین بردن جنگ باید این فشار بر کشورهای حامی پاکستان وارد گردد تا سرچشمه حمایت گروه‌های تروریستی خشک شود.

 مجاهد بیان داشت: پاکستان سالانه بیش از یک میلیارد دالر برای حمایت گروه‌های تروریستی هزینه میکند که اگر دیگر کشور ها اسلام آباد را حمایت نکند این کشور توان پرداخت چنین هزینه را ندارد.

هیئت بلند پایه شورای امنیت روز یک شنبه 25 جدی به کابل سفر کرده بود و روز گذشته کابل را ترک کردند.

پاکستان تحت فشار بین المللی قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد