پاکستان-تصمیم-حکومت-افغانستان-را-عجولانه-خواند

وزیر خارجه پاکستان فراخوانی سفیر افغانستان از اسلام آباد را عجولانه خواند و گفت که آقای عمران خان هیچ قصدی برای مداخله در امور داخلی افغانستان نداشته است.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در صحبت با یک تلویزیونی محلی در پاکستان گفته است که واکنش حکومت افغانستان به اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان عجولانه بوده است.

وی همچنان گفته است که  آقای عمران خان هیچ قصدی برای مداخله در امور داخلی افغانستان نداشته است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان چند روز قبل گفته بود که روند صلح افغانستان با بن بست مواجه شده است و برای شکستاندن این بن بست باید یک حکومت موقت ایجاد شود.

آقای عمران خان که به روز دوشنبه با شماری از خبرنگاران محلی در دفتر کارش سخن میزد، گفت که حکومت افغانستان با پافشاری هایش برای گفتگوی مستقیم با طالبان مانع پیشبرد روند صلح شده است.

این درحالی است که وزارت خارجه افغانستان در همین پیوند روز گذشته سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را به کابل فرا خواند و هم‌چنان سخنان آقای عمران‌خان را بی‌احترامی ‌به حاکمیت ملی کشور دانسته و معاون سفیر پاکستان در کابل را نیز احضار کرد.

در همین حال، جان ‌بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل نیز سخنان نخست‌وزیر پاکستان در پیوند به ایجاد حکومت موقت را «مداخله مکارانه» در امور داخلی افغانستان عنوان کرده است.

پاکستان تصمیم حکومت افغانستان را عجولانه خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد