پاکستان-داعش-و-طالب-تضاد-ایدئولوژیکی-دارند

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد ضمن رد ادعای مبنی بر پناه‌گاه تروریستان در کشورش، تصریح کرد که داعش و طالب از نظر ایدئولوژیک در تضاد هستند و می‌جنگند.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست ویژه سازمان ملل متحد در رابطه به افزایش خشونت‌ها در افغانستان، جمعه‌شب(۱۵ اسد) در نیویارک برگزار شد.

غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل، گفت که گروه طالبان با تروریسم رابطه ناگسستنی دارد. 

آقای اسحاق‌زی از سازمان ملل خواست که وارد عمل شود و نگذارد وضعیت افغانستان بدتر از این شود.

در همین حال، نماینده هند در سازمان ملل از طالبان خواست که با نیت نیک وارد مذاکرات صلح شوند و رابطه خود را با گروه‌های تروریستی قطع کنند.

وی هم‎‌چنان گفت کشورهایی که گروه‌های تروریستی را حمایت می‌کنند، باید مسوول قرار داده شوند.

منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در این نشست، ادعای افغانستان را مبنی بر پناه دادن به جنگجویان طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، رد كرد.

وی گفت: 97 درصد طول مرز ما توسط حصار بسته شده است. هیچ جای امن برای آنها وجود ندارد تا وارد خاک پاکستان شوند.

این دیپلمات افزود که روزانه حدود 30 هزار نفر از طریق گذرگاه‌های سازمان یافته مرزی مطابق با قانون عبور می‌کنند، اما هیچ آمادگی برای حملات از خاک پاکستان به افغانستان وجود ندارد.

آقای اکرم همچنان گفت: داعش و طالب از نظر ایدئولوژیک در تضاد هستند و می‌جنگند، چگونه می‌توانند با هم همکاری کنند؟ اینها همه تخیل است.

این درحالی است که غلام محمد اسحاق‌زی، نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد، پاکستان را متهم به کمک به طالبان کرده و گفته بود که طالبان از قلمرو پاکستان برای حمله به افغانستان استفاده می‌کنند.

پاکستان: داعش و طالب تضاد ایدئولوژیکی دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد