پاکستان-در-امتداد-خط-تحمیلی-دیورند-مداخله-غیرقانونی-مینماید

شماری از فعالان مدنی در کابل بیان میدارند؛ از آغاز کار حکومت وحدت ملی تا امروزتحرکات و مداخله غیرقانونی پاکستان در امتداد خط تحمیلی دیورند بیشتر گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از مسوولین و اعضای مرکز هماهنگی و انسجام نهادهای مدنی امروز سه شنبه ( 13 – سرطان )، طی کنفرانس مطبوعاتی درکابل بیان داشتند؛ حکومت افغانستان در مورد خط تحمیلی دیورند و مداخله غیرقانونی پاکستان سکوت اختیار کرده و از زمان روی کار آمدن حکومت وحدت ملی مداخلات پاکستان بیشتر شده است.

فعالان مدنی در این نشست علاوه  کردند؛ پاکستان به شکل خود سرانه در تورخم دروازه  نصب نموده ولی حکومت از این اقدام پاکستان چشم پوشی کرده است.

غازی خیل یکتن از اعضای مرکز هماهنگی و انسجام نهادهای مدنی میگوید:« در منطقه سپین بولدک،  قریه جات مانند قریه لقمان و جهان گیر را پاکستانی ها تصرف نموده اند اما حکومت در این زمینه هیچ اقدامی نکرده است.

آقای غازی خیل اضافه میکند، از سه سال به این سو پاکستان در امتداد خط دیورند دست به ایجاد تاسیسات وپوسته های امنیتی ،حفر خندق ها،کشیدن سیم خار دار زده اما؛ ارگ نشینان در این مورد تا بحال موقف واضحی اعلام نکرده است.

مجید زلاند یکتن دیگر از فعالان مدنی گفت؛ مرکز هماهنگی و انسجام نهادهای مدنی از تمام ملت افغانستان میخواهد تا در کوتاه کردن دست مداخله پاکستان از خاک شان و تحقق داعیه ملی همکاری نمایند.

وی اضافه میکند، به همین ملحوظ جوانان کشور،نهاد های مدنی و سیاسی ،سازمانها،اشخاص بانفوذ سیاسی و فرهنگی در این کنفرانس مطبوعاطی عکس العمل شدید در رابطه به هرنوع اقدام غیر قانونی پاکستان اعلام داشته است.

این نهاد مدنی از جامعه  بین المللی، مخصوصا از ایالات متحده امریکا خواستار جلوگیری هر نوع اقدام دولت پاکستان در امتداد خط دیورند شدند.

مرکز هماهنگی و انسجام نهادهای مدنی از دولت افغانستان نیز میخواهند که در رابطه به اقدامات اخیر پاکستان وضاحت داده ، تا ملت بداند که موقف رسمی دولت افغانستان چیست ؟ ملت چی باید کرد و کدام نوع اقدامات ضروری را باید اتخاذ کرد.

پاکستان در امتداد خط تحمیلی دیورند مداخله غیرقانونی مینماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد