پاکستان-در-تلاش-انتقال-رهبری-طالبان-به-افغانستان-است

مقام‌های امنیتی کشور می‌گویند که طالبان نه تنها اراده‌ی برای تامین صلح ندارند بلکه با پشتیبانی پاکستان می‌خواهند چند ولایت را زیر تصرف آورده و رهبری‌شان را به افغانستان انتقال دهند.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون امنیت داخلی و دفاعی مجلس نمایندگان، دیروز سه‌شنبه( ۳۰ ثور) احمد ضیا سراج، سرپرست ریاست امنیت ملی، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله و بسم‌الله وزیری، لوی درستیز وزارت دفاع ملی را برای پاسخ‌گویی در پیوند به افزایش ناامنی‌ها و حملات طالبان، به این مجلس فراخواند.

آقای سراج در این نشست گفت که طالبان با پشتیبانی پاکستان در صدد انتقال رهبری‌شان از این کشور به افغانستان است و از این رو می‌خواهد یکی – دو ولایت را زیر تسلطش بیاورند.

او با تاکید بر دست داشتن طالبان بر حمله‌های پسین کابل و ننگرهار گفت که این گروه رابطه‌اش را با گروه‌های هراس‌افگن جهانی همچنان مستحکم نگهداشته است.

همزمان مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله در این نشست گفت که طالبان اصلاً اراده‌یی برای صلح نداشته و در زمستان سال گذشته، هم‌زمان با گفتگوهای صلح، برای جنگ تمام عیاری آمادگی گرفته‌ و حتا نسبت به زمان مشابه سال پار، حمله‌های‌شان را به‌گونه‌ی چشم‌گیر افزایش داده اند.

بسم الله وزیری، لوی درستیز وزارت دفاع ملی در نشست پاسخ‌گویی به کمیسیون امنیت داخلی و دفاعی مجلس گفت که بربنیاد آمار این وزارت، طالبان تنها در یک هفته‌ی گذشته، ۶۳۰ حمله را در سراسر کشور انجام داده‌‌اند.

خان‌آغا رضایی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان و شماری از عضوهای دیگر این مجلس با نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در گوشه و کنار کشور به ویژه غزنی، از امکان سقوط این ولایت به دست طالبان هشدار می‌دهند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی به نهادهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا با آمادگی‌ها و تدابیر لازم، پلان های شوم طالبان را خنثی و از حملات آنان جلوگیری نمایند.

پاکستان در تلاش انتقال رهبری طالبان به افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد