پاکستان-درتثبیت-دوستی،-ازهند-الگو-بگیرد

آقای عبدالله خطاب به پاکستان گفت که از بی‌ثباتی، راکت‌پراکنی و حملات انتحاری چیزی به دست‌آورده نمی‌توانید و اگر ادعای دوستی دارید، بیایید مانند هندوستان در عمل ثابت بسازید.

به گزارش افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی خطاب به دولت پاکستان می‌گوید که از راکت‌پراگنی چیزی به دست آورده نمی‌توانید، بیاید دوستی تان را در عمل ثابت بسازید.

عبدالله گفت که پاکستان باید از از عمل و پالیسی که باعث بی‌ثباتی در کشور ما می‌گردند اجتناب نموده و علاوه کرد که سیاست فعلی افغانستان در بخش صلح برای تمام کشورهای منطقه یک فرصت است.

این اظهارات  آقای عبدالله در مورد پاکستان درحالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی یک هیئت بلند رتبۀ از دولت پاکستان به هدف به‌بود روابط دو کشور به کابل سفر کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان پس از سفر هیئت پاکستانی به کابل گفت که هر دو طرف روی برخی از مسایل مهم کشوری، به توافق رسیده‌اند.

وزارت خارجه هم‌چنان گفته که به‌خاطر هرچه خوب شدن روابط میان دو کشور، قرارست به تاریخ ۲۰ و ۲۱ دلو سال روان، یک جسلۀ دیگر میان دو کشور در اسلام‌آباد دایر گردید.

سفر هیئت پاکستانی در کابل درست در زمانی صورت گرفت که نظامیان آن کشور، پس از مدتی، راکتی پراگنی‌های شان بر کوه‌های پکتیا شروع کرده‌اند که در نتیجه شماری از شهروندان افغان در آن کشته و زخمی شده‌اند.

درست هنوز معلوم نیست که در جلسۀ هیئت مذاکره‌کنندۀ هردو کشور، موضوع راکت پراگنی‌های پاکستان مطرح شده‌است یا خیر؟

پاکستان درتثبیت دوستی، ازهند الگو بگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد