پاکستان-مانع-تجارت-هوایی-و-زمینی-هند-با-افغانستان-می-شود

نخست‌وزیر پاکستان تصمیم دارد که فضای هوایی و زمینی کشورش را به‌روی ترانزیت هند ببندد و مانع تجارت این کشور با افغانستان شود.

به گزارش افغان نیوز: فؤادحسین چودری؛ وزیر علوم و فناوری پاکستان سه‌شنبه شب (۵ سنبله) اعلام کرد که عمران‌ خان؛ نخست‌وزیر پاکستان در حال بررسی دو طرح جدید اعمال محدودیت‌ در زمینه همکاری اسلام‌آباد با دهلی نو است.

رسانه‌های پاکستانی به‌نقل از این عضو کابینه پاکستان گزارش دادند که اقدامات تحت بررسی نخست‌وزیر، شامل بستن کامل حریم هوایی این کشور به‌روی شرکت‌های هواپیمایی هند و «توقف تجارت و ترانزیت افغانستان و هند» از طریق خاک پاکستان است.

او گفته‌است: "اعضای کابینه دولت پاکستان در حال بررسی تشریفات حقوقی اقدامات مطرح‌شده هستند."

آقای چودری با اشاره‌ به تصمیم هند برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر که موجب تشدید تنش‌ها میان رقبای هسته‌ای شبه قاره شد، گفته‌است که دولت دهلی نو شروع‌کننده است و اسلام‌آباد تمام‌کننده این موضوع خواهد بود.

این درحالی است که پیش از این نیز تنش‌ها میان هند و پاکستان سبب متضرر شدن افغانستان به لحاظ تجاری شده‌بود. در اوایل ماه حوت سال گذشته تنش‌ها میان دو کشور سبب شد حریم هوایی پاکستان به‌روی پروازهای عبوری افغانستان به هند به‌مدت چندین ماه بسته بماند.

پاکستان مانع تجارت هوایی و زمینی هند با افغانستان می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد