پاکستان-نفش-کلیدی-در-آوردن-صلح-افغانستان-دارد

رولاند کوبیا، نماینده ویژه اروپا در امور افغانستان می‌گوید: اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا با کشورهای همسایه افغانستان، صلح را در این کشور بیاورد اما در این میان کشور پاکستان نقش کلیدی در آوردن صلح به افغانستان دارد.

به گزارش افغان نیوز: رولاند کوبیا، نماینده ویژه اروپا در امور افغانستان روز (پنج شنبه 4 عقرب) در یک برنامه خبری در کابل گفت: تحادیه اروپا در افغانستان حضور دارد که در آوردن صلح و بازسازی افغانی کمک و حضور این اتحادیه به هدف رقابت به کدام کشور دیگر نیست.

آقای کوبیا تاکید کرد: برای آوردن صلح در افغانستان نیاز است تا اجماع منطقه‌ای صورت گیرد، اتحادیه اروپا بعد از این گفتگو را با کشورهای همسایه افغانستان آغاز می کند تا آنها را قناعت دهند که صلح در افغانستان به نفع همه است.

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت: ما به خاطر رقابت با هیچ کشوری و یا نهاد دیگری در اینجا حضور نداریم و توقع داریم که جامعه جهانی و دیگر کشورهای که در اینجا حضور دارند برای مردم افغانستان کار کنند نه به خاطر رقابت‌ها.

کوبیا تاکید کرد: تمام فعالیت‌های اتحادیه اروپا روی مسایل داخلی متمرکز بوده و در زمینه‌های حقوق بشر، انکشاف اقتصادی، و همکاری‌های منطقوی در زمینه پیشرفت مسایل اقتصادی تلاش خواهند کرد. به باور وی همکاری‌های اقتصادی، کشورهای منطقه را به سوی خوشبختی به پیش خواهد برد.

کوبیا بیان داشت:" ماموریت یا وظیفه من این است که در سطح منطقه یا در سطح بین المللی بخش جنگ افغانستان یا صلح افغانستان را به پیش ببرم و یک اجماع را در منطقه در مورد صلح افغانستان ایجاد کنم، من می دانم که بعضی کشورها در منطقه هستند که می‌خواهند در روند صلح افغانستان سهم داشته باشند و کمک‌ کنند تا این کشور به صلح برسند، در این میان وظیفه من این است که این‌ها را هماهنگ کنم و یک اجماع را ایجاد کنم".

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا گفت: تلاش می‌کند تا گفتگوهای مطلوب را در زمینه صلح و مبارزه با تروریزم با پاکستان انجام دهد. به باور وی، مبارزه با ترویزم و مواد مخدر نیازمند پیدا کردن منافع کشورها در امر مبارزه با تروریزم است و وی تلاش می‌کند تا ازین طریق با این پدیده‌ها مبارزه کند.

 

پاکستان نفش کلیدی در آوردن صلح افغانستان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد