پاکستان-هنوز-هم-از-طالبان-علیه-افغانستان-استفاده-می‌کند

وزارت دفاع امریکا می‌گوید که پاکستان به پشتیبانی‌اش از گروه طالبان ادامه داده و به سایر گروه‌هایی که در برابر دولت افغانستان فعالیت می‌کنند، پناه‌گاه داده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع امریکا در گزارش تازه‌اش که به کنگره‌ی این کشور فرستاده در مورد افغانستان گفته است: "پاکستان به شبکه‌ی حقانی و دیگر گروه‌هایی که در برابر دولت افغانستان فعالیت می‌کنند، پناه داده است."

پنتاگون در این گزارش حضور این گروه‌ها در پاکستان را تهدید جدی برای صلح و ثبات در افغانستان دانسته و تاکید کرده که اسلام‌آباد با استفاده از نفوذی که بر طالبان دارد، در تلاش سوق دادن گفتگوهای صلح به سود خود است.

در بخشی از این گزارش به مبارزه پاکستان با نفوذ و گسترش فعالیت‌های دهلی در افغانستان اشاره شده است، آنچه که نگرانی از نبرد نیابتی کشورها در افغانستان را بار دیگر بر می‌انگیزد.

حکومت افغانستان بارها اعتراض کرده که اسلام‌آباد در مبارزه با هراس‌افگنی و پیشرفت در گفتگوهای صلح افغانستان صادقانه عمل نکرده‌است، اما انتقاد همواره این بوده که چرا جامعه جهانی با وجود اطلاع از پشتیبانی پاکستان از گروه‌های هراس افگن، اقدام چشم‌گیری در برابر این کشور انجام نداده است.

این درحالی است که دو روز قبل، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفته‌ بود که همکاری پاکستان برای تامین صلح در افغانستان به نفع اسلام‌آباد بوده اما هند نقش حیاتی در روند صلح افغانستان دارد.

پاکستان هنوز هم از طالبان علیه افغانستان استفاده می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد