پاکستان-و-امریکا-به-تنهایی-نمی‌توانند-صلح-بیاورند

یک دیپلمات ارشد پاکستانی گفته است که صلح و ثبات در افغانستان هدف امریکا و پاکستان است اما این دو کشور به تنهایی نمی‌توانند در افغانستان صلح بیاورند.

به گزارش افغان نیوز: فیصل ایاز یکی از دیپلمات‌های ارشد پاکستانی، در نشستی در شیکاگو گفته است که ثبات افغانستان، ثبات منطقه است.

آقای ایاز در این نشست که به منظور بررسی روابط واشنگتن – اسلام آباد برگزار شده بود ادعا کرد که  پاکستان همواره در تلاش صلح در افغانستان بوده و است اما این تلاش‌ها از سوی دیگران سبوتاژ می‌شود.

این دیپلومات پاکستانی بیان داشت که حکومت افغانستان و طالبان در سال 2014 میلادی ارتباطات مستقیم داشتند و هر دو طرف برای صلح حاضر شده بودند اما این تلاش به طرف ناکامی کشانیده شد.

وی افزود:"درحال حاضر در مورد صلح افغانستان تنها تلاش‌های امریکا و پاکستان نتیجه نمی‌دهد، به خاطری که جنگ افغانستان حال منطقه‌ای شده و برای حل این مساله یک اجماعی منطقوی ضرور است که همه کشورهای منطقه در افغانستان صلح بخواهند و به جنگ نه بگویند".

وی تاکید کرد که حل مساله افغانستان از راه نظامی امکان ندارد و در این مورد باید یک تصمیم قاطعانه گرفته شود و به کمک کشورهای منطقه، گروه طالبان باید به مذاکرات صلح مجبور شود و هیچ کشور از جنگ افغانستان حمایت نکند.

پاکستان و امریکا به تنهایی نمی‌توانند صلح بیاورند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد