پاکستان-کمک-پانصد-میلیون-دالری-به-افغانستان-را-در-راه-مبارزه-با-تروریزم-هزینه-کند

پاکستان در نشست بروکسل تعهد کرده بود که ۵۰۰میلیون دالر را برای افغانستان کمک میکند، اما رئیس جمهورغنی در نشست قلب آسیا گفته که حکومت نوازشریف این مقدار پول را در راه مبارزه با تروریزم هزینه کند.

به گزارش افغان خبر: نشست قلب آسیا امروز امروز یک شنبه (۱۴قوس) با حضور نمایندگان ۴۰ کشور جهان در مرکز ایالت پنجاب هند برگزار شد.

این نشست با محوریت گتفگو در مورد مبارزه با تروریزم، ایجاد راه های صلح در افغانستان دایر گردیده است که از پاکستان نیز نماینده ارشد حکومتی حضور دارد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  در کنفرانس قلب آسیا در هند بار دیگر پاکستان را به صدور تروریسم و پناه دادن به تروریست‌ها متهم کرد.

رئیس جمهور کشور در سخنرانی خود در کنفرانس قلب آسیا با متهم کردن پاکستان به صدور تروریزم از این کشور خواست که کمک 500 میلیون دالری را که اسلام‌آباد برای بازسازی در افغانستان وعده سپرده بود، برای مبارزه با تروریست‌ها در پاکستان هزینه کند.

آقای غنی تصریح که افغانستان بیشتر از موضع تروریستان خارجی رنج میبرد و این مسئله‌ نسبت به مشکلات داخلی ناچیز است به همین خاطر اسلام‌آباد این 500 میلیون دالر را برای مبارزه با تروریسم هزینه نماید.

وی علاوه کرد که کشورمان بیشتر از همه نیازمند صلح و امنیت است و در زمینه مبارزه با تروریزم نیاز جدی به کمک دارد.

رئیس جمهور افغانستان افزود که وارد بازی اتهام زنی نخواهم شد اما تلفات سال جاری در افغانستان غیر قابل قبول بوده است بنابراین چه کاری باید انجام شود تا جلوی صدور تروریزم گرفته شود.

همچنان آقای غنی از جهان خواست تا هزینه‌ی را برای مبارزه با تروریزم جهانی در نظر گیرند، و با اراده قاطع کشور ها علیه این پدیده مبارزه نمایند.

 

پاکستان کمک پانصد میلیون دالری به افغانستان را در راه مبارزه با تروریزم هزینه کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد