پایان-جنگ-چهل-ساله؛-آرمان-مشترک-احزاب-سیاسی

احزاب سیاسی کشور در پیوند به صلح اعلام نمودند که تمامی جهت‌ها با دیدگاه مشترک در نشست ترکیه حضور می‌یابند تا با ارایه یک راه حل معقول، به جنگ چهل ساله نقط پایان بگذارند.

به گزارش افغان نیوز: قربانعلی فصحی، نماینده حزب وحدت اسلامی افغانستان، امروز شنبه( 14، حمل ) در یک کنفرانس خبری گفت که احزاب سیاسی، صلح را به عنوان اولویت ملی دانسته و از هر تلاشی که منجر به پایان جنگ و رسیدن به ثبات دایمی گردد، حمایت خواهدن کرد.

آقای فصحی بیان کرد، «هفت کمیته سیاسی احزاب دیدگاه های شان را یکجا کرده و تلاش دارند تا دیگر جهت‌ها را نیز اقناع  بسازند و در اجلاس ترکیه با یک دیدگاه مشترک حضور یابند و از فرصت پیش آمده برای آوردن صلح استفاده نمایند».

به گفته او، صلح خواست همگانی و تاریخی مردم افغانستان است و نباید اجازه داده شود که برخی حلقات و اشخاص به منظور تامین منافع شخصی شان، پروسه ملی را با چالش مواجه کند.

همایون جریر، نماینده حزب اسلامی نیز گفت که هفت کمیته سیاسی احزاب در برخی موارد مربوط به روند صلح دیدگاه های شان را یکجا و برای تقویت و همدلی و ایجاد هماهنگی میان جریان های سیاسی و شخصیت های تاثیر گذار کار خواهند کرد تا در اجلاس ترکیه همه با یک نظر وارد مذاکره شوند.

وی گفت: تامین صلح و ایجاد ثبات پایدار در افغانستان به نفع امنیت منطقه و جهان است. بنابراین از تمام کشور‌های همسایه، منطقه و جهان می‌خواهیم تا جهت پایان یافتن جنگ و آوردن صلح و بازسازی افغانستان صادقانه همکاری کنند.

وی افزود: کمیته سیاسی احزاب از اجلاس ترکیه حمایت کرده و از شرکای بین المللی، منطقه‌ای می‌خواهد تا یک راه حل مناسب، معقول، جامع و همه شمول را برای ختم جنگ و منازعه‌ای بیش از چهار دهه افغانستان پیدا کنند.

در همین حال، داکتر خلیل هدف، نماینده حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که تلاش های اخیر در راستای آوردن صلح از سوی سامازن ملل و همکاران بین المللی قابل ستایش است و مردم افغانستان نباید این فرصت پیش آمده را از دست دهند.

قرار است در آینده نزدیک، اجلاس بزرگ در راستای آوردن صلح در افغانستان که با تلاش های سازمان ملل، همکاران بین المللی و منطقه‌ای صورت گرفته در ترکیه برگزار گردد و تصمیمی را در مورد افغانستان اتخاذ نمایند.

پایان جنگ چهل ساله؛ آرمان مشترک احزاب سیاسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد