پایان-سرپرستی؛-خواست-مکرر-نماینده‌گان-از-حکومت

مجلس نماینده‌گان از حکومت خواسته است تا هرچه زودتر نامزدوزیران را برای گرفتن رای اعتماد به این مجلس معرفی کند تا به سرپرستی‌ها در وزارت‌خانه‌ها نقطه پایان گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز: میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان دیروز (دوشنبه ۹ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفت که «خواست مجلس نماینده‌گان از حکومت، معرفی نامزدوزیران در زودترین فرصت ممکن است تا به نگرانی‌های موجود از ادامه‌ی سرپرستی‌ها در ادارات و وزارت‌خانه‌ها نقطه‌ی پایان گذاشته شود».

در اعلامیه آمده است که براساس هدایت میر رحمان رحمانی مبتنی بر ماده‌ی ۷۸ اصول و ظایف داخلی مجلس نماینده‌گان، پنج کمیسیون، مشمول کمیسیون‌های امور فرهنگی، امنیت داخلی، امور بین المللی، عدلی و قضایی و تفتیش مرکزی به ریاست آقای رحمانی، اسناد نامزدوزیران و شرایط آن‌ها را برای عضویت در کابینه، بررسی می‌کند.

اعلامیه می‌افزاید که پس از نهایی‌شدن بررسی‌ها و ارائه آن به ریاست مجلس، نماینده‌گان در مورد دادن رای اعتماد به نامزدوزیران تصمیم گرفته خواهد شد.

کمیسیون امنیت داخلی تابعیت و سن، کمیسیون امور بین‌المللی موضوع دو تابعیته بودن، کمیسیون امور عدلی و قضایی موارد و سوابق جرمی و جنایی، کمیسیون تفتیش مرکزی مسایل مالیاتی و باقی‌داری و کمیسیون امور دینی و فرهنگی مسایل مربوط به اسناد تحصیلی و دیگر اسناد ارائه شده‌ی نامزد وزیران بررسی خواهد کرد.

اعلامیه تاکید می‌کند؛ در صورتی‌که نامزد وزیران با اسناد کامل و معیار های لازم از این مرحله عبور کنند، وارد مرحله‌ی رأی گیری اعضای ولسی جرگه در نشست عمومی خواهند شد.

براساس توافق‌نامه سیاسی که میان رئیس جمهورغنی و عبدالله عبدالله، در اواخر ماه ثور سال جاری به امضا رسید، هردو جناح سهم مساویانه در معرفی نامزدوزیران دارند ولی این در حالی است که تاکنون اعضای کابینه به صورت کامل معرفی نشده اند.

با آنکه بیشتر از یک ماه از امضای این توافق‌نامه می‌گذرد، اما تاکنون نامزدوزیران برخی از وزارت‌خانه و والیان چند ولایت محدود معرفی شده‌اند.

پایان سرپرستی؛ خواست مکرر نماینده‌گان از حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد