پدیده-فساد-اداری-تهدید-جدی-در-عرصه-خود-کفایی-افغانستان-است

اتحادیه اروپا کمپاین مبارزه با فساد را در افغانستان آغاز نموده و این پدیده را تهدید جدی در عرصه خودکفایی این کشور میداند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه اتحادیه اروپا آمده است که تمرکز اصلی تلاش برای مبارزه با فساد در عرصه استخراج غیر قانونی معادن است.

فرانز مایکل میلیبن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در مراسم گشایش این کمپاین برای مبارزه با فساد گفت که اگر دولت افغانستان با فساد مبارزه جدی‌تری نکند، دولتی ضعیف باقی خواهد ماند.

به گفته نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان، با وجود برخی از پیشرفت‌ها در امر مبارزه با فساد، این مسئله به مثابه یک تهدید وجودی  سد راه خودکفایی کشورمان باقی مانده است.
این کمپاین که نحوه مبارزه با فساد را در ادارات دولتی نیز در بر میگیرد هفت هفته طول خواهد کشید و با برگزاری یک نشست بلندپایه‌ ضدفساد در ماه می ۲۰۱۷ پایان میابد.

افغانستان که از سال ۲۰۰۷ به این سو شامل فهرست ارزیابی سالیانه سازمان شفافیت بین‌المللی شده، همیشه در میان ۱۰ کشور با بیشترین میزان فساد قرار داشته است

در گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی (اکتبر ۲۰۱۶) که تعهدات حکومت وحدت ملی در امر مبارزه با فساد اداری را بررسی کرده، آمده که ایجاد کمیسیون تدارکات ملی به منظور بررسی تمام قراردادهای دولتی یک اقدام مهم است.

از سوی هم اداره سیگار در آخرین گزارش خود آورده که حکومت وحدت ملی در تلاش مبارزه با فساد اداری است.

پدیده فساد اداری تهدید جدی در عرصه خود کفایی افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد