پرسش-اتمر-از-غنی-چرا-عبدالله-و-محمد-خان-برکنار-نمی-شود-

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال اعلام نمود که اگر محقق برکنار می شود چرا عبدالله عبدالله و محمد خان برکنار نمی شود؟ بنابراین رئیس جمهور غنی باید عدالت را پیاده کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان ریاست جمهوری سال آینده ناوقت روز دو شنبه(29، دلو) طی یک کنفرانس خبری گفت: اقدام اخیر حکومت مبنی بر برکناری مسوولان نهادهای انتخاباتی عجولانه بوده و عواقب خطرناک می تواند داشته باشد.

وی گفت: تصفیه افراد در ادارات دولتی وابسته به تیم های انتخابات ریاست جمهوری بوده که ۱۲ نفر از تیم صلح و اعتدال برکنار شده اند و استاد محقق نمونه آن می باشد. درحالیکه برکناری استاد محقق در صلاحیت رئیس جمهور نیست و از سوی هم برکناری به اساس تصمیم سیاسی قابل قبول نیست.

اگر محقق برکنار میشود چرا عبدالله عبدالله و محمد خان برکنار نمیشود؟ بنابراین رئیس جمهور غنی باید عدالت را پیاده کند.

اتمر اظهار داشت که رئیس جمهور امکانات دولتی را از بزرگان گرفته اند و اکنون جان آنها در خطر اند و تهدید امنیتی متوجه آنان می باشد. بنابراین اگر کدام اتفاق رخ بدهد، دولت مقصر اصلی خواهد بود.

آقای اتمر گفت که برخورد سلیقه حکومت زندگی رهبران سیاسی کشور را به خطر مواجه نموده و این برخورد سلیقه ای دور از جوانمردی افغان ها است. دوره حکومت وحدت ملی در ماه جوزا ختم می گردد و باید زمینه انتخابات عادلانه را فراهم کند.

این درحالی است که چندی پیش، رییس جمهور غنی طی فرمانی محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت را از سمتش برکنار نمود اما آقای محقق دوباره به دفتر کارش رفت و اعلام نمود که این کرسی را آقای غنی به من نداده که پس بگیرد.

پرسش اتمر از غنی: چرا عبدالله و محمد خان برکنار نمی شود؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد