پرسش-غنی-از-طالبان-منبع-مشروعیت-شما-کجاست-

رییس جمهوری غنی خطاب به طالبان گفت: علمای جید اسلام در مکه و اندونیزیا گفتند که انتحار و کشتار افراد ملکی مشروعیت ندارد، پس منبع مشروعیت شما کجاست؟

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز چهار شنبه(10، دلو) در کنفرانس ملی جوانان و صلح که در تالار لویه جرگه برگزار گردیده بود، خطاب به طالبان گفت: اگر حکومت مشروع نیست، پس شما مشروعیت تان را از کجا به دست آورده اید؟ درحالیکه علمای جید اسلام در مکه و اندونیزیا گفتند که انتحار و کشتار افراد ملکی مشروعیت ندارد، پس منبع مشروعیت طالبان کجاست؟

آقای غنی تصریح کرد: صلاحیت و مسئولیت رئیس جمهور به دست مردم افغانستان بوده و آنرا قانون اساسی مشخص کرده است. بنابراین من از طالبان می پرسم که آیا نقشۀ مذاکرات را خود شما آماده ساخته اید و یا دیگران؟ آیا اختیار تان به دست خود تان است و یا بیگانگان؟

وی گفت که ما با هم افغانستان را ساخته می توانیم، مذاکرات ما با طالبان بدون قید و شرط است، اما صلح ما شرایط دارد. صلح آمدنی است و در ارادۀ ما باید شک وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور به طالبان گفت که ما به دیدۀ احترام به شما می نگریم، شما هم به ارادۀ مردم افغانستان احترام کنید، زیرا مسئولیت من نگهداری از عزت مردم افغانستان است.

این درحالی است که عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان در اسلام آباد روز گذشته تاکید داشت که مذاکرات صلح به سمت مثبت در حرکت بوده اما برای پیشبرد آن باید لهجه مناسب به کار برده شود و هردو طرف برخورد حکیمانه داشته باشند.

پرسش غنی از طالبان: منبع مشروعیت شما کجاست؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد