پروسه-آزمون-کمیشنران-غیر-شفاف-بوده-است

انوارالحق احدی رئیس جبه ملی نوین میگوید کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی پیش از تکمیل شدن کار کمینه گزنیش انتخاب شده بودند روند کار این کمیته نمایشی بوده است.

به گزارش افغان خبر: آقای احدی می‌گوید که انتخاب کمیشنران برای کمیسیون انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی از قبل تعین شده بودند و این آزمون بازی سیاسی بیش نبوده است.

به گفته احدی این کمیشنران از سوی ارگ و مطیع ارگ میباشد. به باور او انتخابات آینده افغانستان با این کمیشنران شفاف برگزار نخواهد شد.

رئیس جبهه ملی نون میگوید که مقامات ارگ در باره شفافیت انتخاب کمیشنران به مردم دروغ گفته است. به باور احدی سوالات آزمون کمیشنران از قبل به کسانی که مد نظر ارگ بوده رسیده است.

احدی در قمست کمیشنران سابق گفت کسانی که به صفت مشاورین از آدرس کمیشنران آمده است و فعالیت می‌کنند جز خیانت به بیت المال دیگر کاری نمیکند.

به گفته احدی رازهای پشت پرده جریان دارد که اگر ارگ نشینان کمیشنران سابق را به امتیازها نمیرساند رسوا می شدند.

جبه ملی نوین در قطع نامه خود گفته است.

حکومت فقط به نام وحدت ملی، سمبول تخلف از قانون شده، تخلف حکومت از قانون یک مرض لاعلاج است و آنها مطمین هستند که در دوران این حکومت قانونمندی ضربه قوی می‌خورد.

به عقیده این این جریان سیاسی، پروسه تعین اشخاص در کمیسیون های انتخاباتی غیر شفاف و سلیقوی بوده، به این ارتباط شخصیت های متخصص و بعضی کاندیدان که در این پروسه شامل بودند از عدم شفافیت صحبت میکند.

این جبهه سو استفاده حکومت را از بیت المال به شدت تقبح می‌کند.

این جبهه میگوید که حکومت وحدت ملی با تخلف از قانون اساسی آغاز شده و با تخلف از دیگر قوانین کشور عمر خود را دراز می‌کند.

این در حالیست که چندی پیش کمیته گزینش لیست نهایی کمیشنران انتخاباتی و سمع شکایات را به ریاست جمهوری فرستاده بود.

 

 

 

پروسه آزمون کمیشنران غیر شفاف بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد