پس-از-رهایی-دو-هزار-طالب،-گام-بعدی-مشخص-می‌شود

رییس جمهور غنی تصریح نمود که پس از رهایی دوهزار زندانی دیگر طالبان، مکان و زمان مذاکرات بین‌الافغانی در جریان هفته‌ی آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام روز گذشته در یک ویدیوکنفرانس با شورای اتلانتیک امریکا گفت که حکومت افغانستان به صلح متعهد است و به‌زودی متباقی دوهزار زندانی دیگر طالبان از مجموع پنج‌هزار زندانی این گروه را نیز آزاد می‌کند.

آقای غنی همچنان گفته است که طالبان نیروهای دولتی را به‌گونه‌ی کامل آزاد نکرده‌اند. او از این گروه خواست که سرنوشت نیروهای دولتی در بند جنگ‌جویانش را مشخص کند. رییس جمهور غنی همچنان افزوده است که در جریان هفته‌ی آینده مکان و زمان مذاکرات بین‌الافغانی مشخص خواهد شد.

در همین حال، سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز گذشته در رشته‌تویتی اعلام کرد که آنان پس از آزادی پنج‌هزار زندانی این گروه توسط دولت افغانستان، برای مذاکرات بین‌الافغانی آماده می‌شود. او تأکید کرده بود که طالبان نیز به روند رهایی زندانیان نیروهای دولتی متعهد اند.

طالبان تاکنون 527 زندانی نیروهای دولتی را آزاد کرده‌اند. در آخرین مورد، روز گذشته 46 تن از نیروهای دولتی از سوی طالبان در ولایت‌های غزنی و میدان‌وردک رها شدند.

زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان نیز در تویترش نگاشته که رهایی زندانیان به مرحله مهم جدید رسیده است. وی با استقبال از رهایی زندانیان می‌گوید که مذاکرات بین‌الافغانی نسبت به هر زمانی نزدیک‌تر شده است.

پس از رهایی دو هزار طالب، گام بعدی مشخص می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد