پسر-ملا-عمر-از-عدم-مذاکره-طالبان-با-حکومت-انتقاد-کرد

ملا یعقوب پسر ملا عمر، رهبر پیشین طالبان از عدم مذاکره نمایندگان این گروه با حکومت افغانستان انتقاد کرده است.

به گزارش افغان نیوز: در شب‌نامه‌ای که این روزها در اکثر ولسوالی‌های ولایت هرات منتشر شده و به تأیید مقام‌های محلی این ولایت نیز رسیده، به نقل از ملا یعقوب، از عدم حضور نمایندگان حکومت افغانستان در نشست ابوظبی انتقاد شده، آن را به  ضرر اعتبار و حیثیت گروه طالبان دانسته و تاکید کرده که نباید منافع شخصی را به منافع کلی و جمعی ترجیح داد.

در این دست نوشته پسر ملا عمر، همچنین تاکید شده که در مذاکرات بعدی صلح باید نمایندگانی از افغانستان نیز حضور داشته باشد، تا از ایجاد تبلیغات منفی علیه این گروه جلوگیری شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات در نشستی خبری با تایید پخش این شب‌نامه‌ها گفته است: تقریبا در اکثر ولسوالی های ولایت هرات اعلامیه‌هایی از سوی ملا یعقوب، فرزند ملا عمر و معاون رهبری طالبان به نشر رسیده که جریانات اخیر صلح به خصوص عدم مذاکره دفتر سیاسی طالبان با حکومت افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و تقاضا کرده که در دور بعدی، به گونه جدی نشست کنند و بر روی موضوعاتی که از قبل طرح شده، تمرکز نمایند.

رئیس جمهور غنی روز گذشته در تماس تلفنی با پادشاه عربستان، نشست سعودی را گام مثبتی در راستای تامین صلح در افغانستان خواند.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان در برگه‌ی تویتر خود نگاشته است که نشست نمایندگان این گروه و حکومت کابل در عربستان سعودی حقیقت ندارد، زیرا موقف ما تعییر نکرده است.

پسر ملا عمر از عدم مذاکره طالبان با حکومت انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد