پسران-اعضای-شورای-عالی-صلح-طالب-هستند

شیر محمد آخندزاده عضو مجلس سنا می‌گوید؛ فرزندان شماری از اعضای شورای عالی صلح فرماندهان گروه  طالبان در ولایت‌های جنوب غرب کشور هستند.

به گزارش افغان خبر؛ شیر محمد آخندزاده عضو مجلس سنا گفته است؛ پسران شماری از اعضای شورای عالی صلح قومندان گروه طالبان در ولایت هلمند هستند و در مقابل نیروهای امنیتی کشور می‌جنگند.

آقای آخندزاده گفته است؛ پدران این قومندانان طالبان که عضویت شورای عالی صلح را دارند از فرزندان خود حمایت می‌کنند.

به گفته این نماینده مردم در مجلس سنا؛ برخی از اعضای شورای عالی صلح با استفاده از موترهای شخصی، افرادی را که قصد انجام حملات انتحاری دارند تا به اهداف مشخص‌ در پایتخت راهنمایی می‌کنند.

 آخوند زاده با اعلام وجود اسناد و شواهد موثق اظهار داشته است: "پسران برخی از اعضای شورای صلح در ولایت هلمند فرماندهان طالبان هستند و پدران‌ شان نیز از آنها پشتیبانی می‌کنند".

این در حالیست که عبدالحکیم مجاهد عضو شورای عالی صلح که در رژیم طالبان نماینده این گروه در نیویورک بود، روز پنجشنبه ۲۳ جدی در مراسم نشر گزارش تازه انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان گفت: "طالبان یک طبقه مقدس است. آنها یکبار در برابر روس ها جهاد را به کامیابی رساندند و بار دیگر به هرج و مرج مجاهدین پایان دادند و امنیت را به وجود آوردند".

 

 

پسران اعضای شورای عالی صلح طالب هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد